Moderator: Redaktörer
Det är helt klart en aspekt som är viktig. Det finns massor som är viktigt! Vi har kommit lite OT nu.....Företag som får behålla sin personal och får dom att må bra brukar bli framgångsrika eller ??
Tja, jag har ju iallfall läst en 60 poäng företagseknomi, affärsstrategier coh organistion.Och ja detta kan du helt 100 bättre än jag.
Rydberg skrev:Morello&Co> Att ni inte skriver till TARA och klagar på hur lite de vet! Så era egon blir tillfredställda och så att ni får den bekräftelse ni så gärna verka vilja ha!!![]()
Alla storföretag drivs med ett mål: Att tjäna pengar, om de sedan tycker det är kul samtidigt är bara en bonus.
(Företagsekonomi och strategi är mitt område, så de så)
Men det spelar ju inte nån roll hur mycket Janne på golvet tycker om att smida vevaxlar, förtaget har ändå som mål att tjäna pengar. Det är bra att Janne gillar det han gör, det hjälper företaget att nå sina mål.
Intressant att se hur du tänker. Och lite skrämmande. Som man känner sig själv, dömer man andra...
Du har antagligen rättDu borde söka andra drivkrafter än bekräftelse och att tillfredsställa ditt ego Rydberg.
Absolut ingenting, hans raljerande tycker jag inte om.Vad ont har Morello gjort dig?
Ska försökaSkriv något som har med sakfrågorna att göra istället.
Utan att de tjänar pengar kan de absolut inte var kvar, vilka visioner de än har......Den trista övertygelsen när bara ekonomer, och ibland även marknadsförare, kort sagt folk utan visioner. Folk med visioner (kreatörer) tänker ofta längre än så, inklusive längre än sitt eget liv. Vilket avtryck på verkligheten vill man ha gjort med sin existens? Om 120 år finns (troligen) ingen av oss kvar.
Har läst civ.ing industriell ekonomi, systeminriktningen samt strategi/marknadsföring/organisation.(Företagsekonomi och strategi är mitt område, så de så)
Okej, det förklarar kanske en del...
Logiken och sammanhanget i mitt inlägg är väl inte knivskarpt men...jag orkar inte få ihop det bättre än så här![]()
subjektivisten skrev:Mkt trams att läsa tycker jag.
Det jag reagerar mest över är vissa personer som anser dom har HELT rätt och att andra som inte delar dessas åsikter/ideer har NOLL KOLL. Trevligt med dessa sektliknade uttalande: "Ni är med oss eller emot oss".
Sedan undrar jag om dessa "vetenskapliga" killar är troende på något sätt. Vore intressant att veta.
Mkt trams att läsa tycker jag.
Att det sedan i vetenskap finns olika åsikter om samma sak verkar ingen bry sig om, för deras ego låter bara SIN åsikt vara helt "rätt".
Trist, att folk skapar ett nytt forum för man tröttnar på "det andra forumets översittar stil" så är det precis det som händer här igen, fast då är det ju "rätt" sida som är översittarna.
Trist, att folk skapar ett nytt forum för man tröttnar på "det andra forumets översittar stil" så är det precis det som händer här igen, fast då är det ju "rätt" sida som är översittarna.
IngOehman skrev:Eftersom jag startade denna tråd tänkte jag fråga alla om det finns någon som inte känner att han eller hon (dream om...) fått uttrycka sina synpunkter?![]()
IngOehman skrev:----
Hur man än bär sig åt är det lite småsvårt att hitta BMW på toppen.
----
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster