Espers - Espers III (2009, Drag City)
http://open.spotify.com/album/4Prn9cKcxhRfwtTQIWFBMJ
Moderator: Redaktörer
FalloutBoy skrev:Nya albumet med Shearwater finns nu på Spotify!!!
Shearwater - The Golden Archipelago (2010, Matador)
Instämmer! Shearwater lyckas med det mesta.Koffe skrev:Jag spenderade en eftermiddage i tunnelbanan med The Golden Archipelago. En närmast utomkroppslig erfarenhet. En fullständigt fantastisk skiva.
Alexi skrev:Denna tråd innehåller inte så mycket diskussion om de olika rekomendationerna, är detta så ni vill ha det, eller är det ok om tråden spårar ur lite och även börjar inefatta subjektivt tyckande?
americantabloid skrev:Jag hatar när det bränner iväg 4 sidor på massa dravel och personangrepp, i klassiskt faktiskt stil....
americantabloid skrev:Jag gjorde en kommentar tråd för ändamålet här tidigare.
FalloutBoy skrev:americantabloid skrev:
Jag röstar för att hålla kommentarerna i den här tråden tills vidare. Och om det visar sig att det blir för mycket diskussion och för lite musiktips så får man ta ställning till det då.
Gloria Gaynor gjorde den bra, annars var det rätt usla versioner imho. The Rural Alberta Advantage versionen, lyssna jag på häromdan, utan att associera den till originalet.Koffe skrev:Jag har rensat listan från Karaokeversioner och versioner av studiomusiker som gör rena karbonkopior på Survivors version. Och här är den: Eye of the Tiger
Det som är så coolt som hur mycket upptakten till låten betyder. Men också på hur många sätt de första sekunderna kan göra på - ändå känner vi igen dem... omedelbart. Och bilderna börjar komma i huvudet. Sen är det så roligt när något så iconiskt blir tolkat nytt och kärleksfullt.
Några ni inte får missa:
1.2.3.
Och originalet förstås: Survivor - "Eye of the Tiger"
zidanefromhell skrev:Four tet - There is love in you
Pantha du prince - Black noise
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster