Moderator: Redaktörer
Densen skrev:Tack, jag har lite attityd ibland, sorry.
Hur gick det med leveransen, fått upp dem än?
Du använde ju andra element än original, vad var egentligen syftet med att mäta upp dem? Skall du trots allt titta på och ta fram ett filteralternativ?
Densen skrev:OK, men jag får inte ihop att du skall ta fram exakta värden för att matcha filtret. Innebär inte det att du då tittar på ett filteralternativ? Vad är vitsen annars?
Densen skrev:Är det inte lite att gå emot, (eller hur man nu väljer att kalla det) PeterS. Han gav ju själv uttryck för att inte delge data på elementet, av kanske marknadsskäl skulle jag tro. I varje fall inte innan lansering av äggen hade skett, som han skrev.
Har man för avsikt att själv ta fram filteralternativ, så tror jag att man också är kapabel att plocka fram detta själv? Har man elementen tillgängliga så...
Tillägg: jag tror ditt syfte endast var av välvilja, och saknade kunskap av PeterS önskan.
Densen skrev:Är det inte lite att gå emot, (eller hur man nu väljer att kalla det) PeterS. Han gav ju själv uttryck för att inte delge data på elementet, av kanske marknadsskäl skulle jag tro. I varje fall inte innan lansering av äggen hade skett, som han skrev.
Har man för avsikt att själv ta fram filteralternativ, så tror jag att man också är kapabel att plocka fram detta själv? Har man elementen tillgängliga så...
Flint skrev:Densen skrev:Är det inte lite att gå emot, (eller hur man nu väljer att kalla det) PeterS. Han gav ju själv uttryck för att inte delge data på elementet, av kanske marknadsskäl skulle jag tro. I varje fall inte innan lansering av äggen hade skett, som han skrev.
Tillägg: jag tror ditt syfte endast var av välvilja, och saknade kunskap av PeterS önskan.
Det du säger spär på min uppfattning om att det är något konstigt med hela projektet PK. Varför sälja ut en massa basar till diy om de hellre kunde generera guldägg i sitt orginalsyfte.
boom skrev:Dom verktygen är inte gratis .
hobbes skrev:På skoj mätte jag upp impedansen på basen i låda med Limp men litar inte riktigt på min jig eller ljudkort, tycker impedansen är lite hög..?![]()
Textfil
http://www5.tripnet.se/~hobbe/forumbilder/bremenbas.txt
petersteindl skrev:Hobbes, du har rätt förhållande på impedanstopparna d v s den toppen som är vid lägre frekvens har lägre impedans än den andra toppen vid högre frekvens. So far so good, men impedansminimum bör hamna kring 3,7-4 ohm kring 32-34 Hz. Troligtvis är detta med impedansminimum på 7 ohm vid avstämningen ett mätfel och inte ett fel hos högtalaren.
MvH
Peter
hobbes skrev:Det är absolut ett mätfel
Får samma effekt på andra element. Får undersöka var problemet är.
petersteindl skrev:Hobbes, mät på ett vanligt motstånd som är känt. Du kan ta metallfilmsmotstånd eller vad som helst som är med snäv tolerans och låg induktans. Det bör helst vara ett motstånd som är på mellan 4-5 ohm. Där får du troligtvis svart på vitt vad som är fel.
MvH
Peter
Ragnwald skrev:hobbes skrev:Det är absolut ett mätfel
Får samma effekt på andra element. Får undersöka var problemet är.
Har du kalibrerat före mätning?
Jag fick själv underliga kurvor, innan jag kom på det felet.
Sen kan det ju bero på att ljudkortet inte är rätt inställt. Stäng av allt som inte används för mätningen.
Flint skrev:petersteindl
Jag antyder ingenting om din affärsverksamhet som jag inte vet något om annat än att förklaringen till varför du sålde ett antal baselement som diy har saknats.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster