Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Erik_Johansson skrev:Mått och mått... vill du ha lådorna?
Vill själv såklart inte heller att det ska rinna ut i sanden. Är dock väldigt kluven hur jag ska gå vidare. Har en tanke om hur man skulle kunna göra. Det involverar dock långt mycket krångligare snickeri och det kan jag inte börja med förrän jag fått upp mina nya maskiner i garaget vid sommarstugan. Min största begränsning gäller ju filterkonstruktion men där tror jag att jag fortfarande har en av de mest kompetenta personerna jag vet till min hjälp. Men dessförinnan jag ska jag ju leverera något värt att lägga ner den tiden på.
Skulle kanske kunna lägga upp ett par enkla bilder på vad jag tänkt på hittills... måste bara rita dem först.
/Erik
schmutziger skrev:
Jag kommer o hämtar!![]()
Fjonkalicious skrev:schmutziger skrev:
Jag kommer o hämtar!![]()
Hälsa damen från mig och säg att man aldrig kan har för mkt projekt!
När kommer du på bärs?
Mvh
Filip
Naqref skrev:Sorry om jag missade att svara på ditt pm men jag har diskanter och filterförslag som funkar om man vill testa en passiv lösning för tvåvägarn.
schmutziger skrev:Naqref skrev:Sorry om jag missade att svara på ditt pm men jag har diskanter och filterförslag som funkar om man vill testa en passiv lösning för tvåvägarn.
sånt händer![]()
Om Erik var seriös så kan jag ta mig till kristianstad för att avlasta dig lite
Naqref skrev:schmutziger skrev:Naqref skrev:Sorry om jag missade att svara på ditt pm men jag har diskanter och filterförslag som funkar om man vill testa en passiv lösning för tvåvägarn.
sånt händer![]()
Hur går det nurå?
schmutziger skrev:Naqref skrev:schmutziger skrev:Naqref skrev:Sorry om jag missade att svara på ditt pm men jag har diskanter och filterförslag som funkar om man vill testa en passiv lösning för tvåvägarn.
sånt händer![]()
Hur går det nurå?
Det låter!!!!!!
Riktigt riktigt bra!
Det är ju en rätt fysisk upplevelse att lyssna på musik med dessa!
Där finns lite o jobba på innan den känns lika "komplett, homogen" som oa51 men det är inte så långt borta.
Något med röster/rumskänsla som känns "instängt, inte helt perfekt", men det kan vara minnen från min fuldelade version utan det riktiga filtret o diskanterna.
Samt något i diskanten som dämpades lite med väl utplacerade kuddar.
måste lyssna mer innan jag kan ge ett helt korrekt betyg, men även om det du hade bara var ett första förslag på filter så är det riktigt fint.
Detta måste ju bara finslipas så att fler kan få ta del av det!
Naqref skrev: Men vad vet jag?
Naqref skrev:Designen behöver nog justeras lite oxå
schmutziger skrev:Naqref skrev: Men vad vet jag?
Mer än oss flesta andra hur det här ska kunna lösas!Naqref skrev:Designen behöver nog justeras lite oxå
På vilket sätt då menar du?
Naqref skrev:schmutziger skrev:Naqref skrev: Men vad vet jag?
Mer än oss flesta andra hur det här ska kunna lösas!Naqref skrev:Designen behöver nog justeras lite oxå
På vilket sätt då menar du?
http://en.wikipedia.org/wiki/De_Stijl
Det är det enda sätt jag kan komma på att få den gångbar utan att ta till en massa högtalartyg. Toppplattan med sin delvis runda form vid diskant"hornet" kan nog expanderas till att täcka hela toppdelen utan några akustiskt ofördelaktiga effekter. Då får man en betydligt renare look.
Nu spekulerar jag lite men jag har för mig att Stig själv inte var helt främmande för den formgivning som ges av neoplasticismen.
Nattlorden skrev:Frågan är om Naq inte är jävig i De Stijl-frågan...![]()
Fjonkalicious skrev:menar naq att utseendet behövs justeras?
Skicka bilder så skall vi se
Naqref skrev:Hmmm jag hittar inga bra bilder på dessa i mitt bildarkiv. Du får nöja dig med de som finns i tråden.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster