Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Hmmm, knepigt problem, Undrar om vi gjorde rätt på SoldeldTHX's a2'or då.. ?!
jag tror att dom sitter som "peace" symbolen, men det var även så som det fanns utskuret för diskanternas anslutningar...
Gick inte att montera på något annat vis tror jag, för då hade dessutom kablarna inne i högtalarna hamnar fel i förhållande till ritningen om hur dom skulle dras inne i högtalaren för minsta möjliga kabelåtgång.
Frisk skrev:DVD-ai skrev:Hmmm, knepigt problem, Undrar om vi gjorde rätt på SoldeldTHX's a2'or då.. ?!
jag tror att dom sitter som "peace" symbolen, men det var även så som det fanns utskuret för diskanternas anslutningar...
Gick inte att montera på något annat vis tror jag, för då hade dessutom kablarna inne i högtalarna hamnar fel i förhållande till ritningen om hur dom skulle dras inne i högtalaren för minsta möjliga kabelåtgång.
Men vrider man båda diskanter 180 grader och byter plats mellan de blir det samma kabelåtgång ändå.
Tror som sagt jag hade någon bild i bygganvisningen, ganska irriterande att inte kunna komma åt den mailen just nu...
Läs högre upp.macivar skrev:På de nya går det inte att vända fel! Hålen för diskanterna medger inte det.
/Mikael
DVD-ai skrev:Frisk skrev:DVD-ai skrev:Hmmm, knepigt problem, Undrar om vi gjorde rätt på SoldeldTHX's a2'or då.. ?!
Men vrider man båda diskanter 180 grader och byter plats mellan de blir det samma kabelåtgång ändå.
Tror som sagt jag hade någon bild i bygganvisningen, ganska irriterande att inte kunna komma åt den mailen just nu...
Jo, men då skulle inte kabbaldragningen stämma i verkligheten mot på skissen, jag monterade diskanterna så att - på diskanterna sitter åt höger för att få samma följd som på skissen/ instruktionerna för ihoppmontering a2 / -08. Där finns dock inte någon anvisning om hur vida diskanten verkligen och absolut ska ha diskanterna som ett Mercedes eller om dom ska vara "upp och ner" eller om det inte spelar någon roll alls...
Känns som att någon får lov att ringa Ingvar och fråga...
IngOehman skrev:Du har rätt macivar - det stämmer att man på de allra
nyaste a2 inte kan vända diskanterna fel.
De skall alltså inte som på piP vara som ett peace-
märke/mercedesstjärna, utan som ett Y.
Fast det är inga dramatiska skillnader det handlar om.DVD-ai skrev:Frisk skrev:DVD-ai skrev:Hmmm, knepigt problem, Undrar om vi gjorde rätt på SoldeldTHX's a2'or då.. ?!
Jo, men då skulle inte kabbaldragningen stämma i verkligheten mot på skissen, jag monterade diskanterna så att - på diskanterna sitter åt höger för att få samma följd som på skissen/ instruktionerna för ihoppmontering a2 / -08. Där finns dock inte någon anvisning om hur vida diskanten verkligen och absolut ska ha diskanterna som ett Mercedes eller om dom ska vara "upp och ner" eller om det inte spelar någon roll alls...
Känns som att någon får lov att ringa Ingvar och fråga...
Nu slipper ni.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster