Lite sammanfattning utav kvällen från min sida:
De jag kommer ihåg vi lyssnade på av mina skivor var:
Chris Jones - Fender bender (testa lite stereobild och baaaaas, det fanns det förövrigt gott om)
Shinedown - What a shame (inte direkt bra inspelad kanske men jag gillar musiken)
Black Sabbath - Iron man (sjukt skum inspelning om ni inte lyssnat ordentligt, rätt ovanligt med typ 3 röster som ligger lite ur fas?!? Skumt och annorlunda är det iaf.)
Kollade lite på tredje? Pirates of the Caribbean med för att testa surroundarna. Kändes väldigt ovant måste jag säga, kändes liksom inte som att surroundarna var påslagna, fast efter ett tag märkte man att "vafan, det är ju för att det kommer ljud överallt ifrån". Och inte bara från 2 punkter som man är van vid.
Det var verkligen inte i närheten av samma känsla som när man själv bara har 2st surroundare, där hör man ju mer exakt att "nu kommer ljudet bakifrån till höger." Medans med 8st A2or så var det verkligen ljud everywhere. Mysigt
Sen drog Frisk igång nån låt av Björk, och då jäfvlar kände man vad pi60s kan prestera på riktigt, vart riktigt fint ryggskak och byxfladder. Kommer inte ihåg vad låten hette dock.
Lyssnade även på lite smörsång som Frisk bjöd på. (ja alltså, han sjöng inte själv då..) Det var någon kvinnlig artist och riktigt skön avslappningsmusik.
Sammanfattningsvis:
Då jag själv har piP så blir det ju närmast den jag jämförde med, och helt klart en annan nivå på allt vad jag kunde märka. Allting är större, starkare och bättre. Diskanten mjukare och man kunde givetvis spela mycket starkare (ingen som tror något annat va?

).
Särskilt Iron Man med Black Sabbath känner jag kan bli skrikig om jag ska höja volymen tills basen blir "lagom" med mina piP.
Så nu är både jag och brorsan är nu väldigt sugna på att uppgradera men båda kommer nog satsa på i14 istället. Måste bara få tid till demo, och det är ju inte det lättaste nu direkt?
Tack så mycket Frisk för en väldigt trevlig kväll med bra musik lite film och trevligt sällskap!