Moderator: Redaktörer
Nahaz skrev:Så man kan byta bild och ljud samtidigt med 1 knapptryckning.
Samt för att få bild och ljud via 1 kabel : )
wayfarer skrev:Nahaz skrev:Så man kan byta bild och ljud samtidigt med 1 knapptryckning.
Samt för att få bild och ljud via 1 kabel : )
Det första fixar man ju lika väl med en bra systemfjärr.
Det andra är sant, men skall vägas mot nackdelen att man inte kan längre välja olika ljud och bild källor. Det finns fall då detta är rätt trevligt lite beronde på vilka källor man har.
Nahaz skrev:Vettiga receivers med HDMI in har självklart möjligheten att välja andra ljudkällor till HDMI bildkällan. Så nackdelen du nämner känner jag inte igen.
ivor-isobarik skrev: ...Linnhandlarnas "Installationsanvisningar för handlare och argumentationsteknik Kursdokument 1:a" på 75 illustrativa sidor.
RogerJoensson skrev:ivor-isobarik skrev: ...Linnhandlarnas "Installationsanvisningar för handlare och argumentationsteknik Kursdokument 1:a" på 75 illustrativa sidor.
Detta låter ju riktigt äckligt. Finns det på riktigt?
torig skrev:RogerJoensson skrev:ivor-isobarik skrev: ...Linnhandlarnas "Installationsanvisningar för handlare och argumentationsteknik Kursdokument 1:a" på 75 illustrativa sidor.
Ja, huaa! Spring för livet!!
Annars kan du fråga Richard eller PS. De har säkert svar
/mvh
torig skrev:RogerJoensson skrev:ivor-isobarik skrev: ...Linnhandlarnas "Installationsanvisningar för handlare och argumentationsteknik Kursdokument 1:a" på 75 illustrativa sidor.
/mvh
Nattlorden skrev:Och där fick alla ni som trodde handlaren var er kompis en rejäl pungspark.
petersteindl skrev:Manifestet är även det en sorts undervisning, fast den är gentemot konsument och därmed faller många ämnen bort som man som leverantör behöver ha då andra företag skall representera ens varumärke.
petersteindl skrev:torig skrev:RogerJoensson skrev:ivor-isobarik skrev: ...Linnhandlarnas "Installationsanvisningar för handlare och argumentationsteknik Kursdokument 1:a" på 75 illustrativa sidor.
/mvh
Vad är det som du tycker jag skall ha svar på? Sådana dokument är väl en självklarhet att de stora seriösa tillverkarna har. Jag ser inget konstigt i det. Det räknas in som undervisningsmaterial angående leverantörens policyfrågor, angående affärsidé, marknadsplan, marknadsstrategi, kommande produkter, produktfilosofi, företagsfilosofi, produktsortiment, produkter, servicehantering, säljkurs, kurs i uppförande, kurs i konsumenthantering, kurs i kunduppföljning, projektering osv. Pioneer har haft sådana kurser. Många av de stora företagen som är måna om sitt varumärke och har en strikt policy har kurser för distributörer och handlare. B&O har sådant. McIntosh har sådant. Det finns tjocka dokument på ungefär 100 sidor. Det förekommer även inom andra industriområden. Manifestet är även det en sorts undervisning, fast den är gentemot konsument och därmed faller många ämnen bort som man som leverantör behöver ha då andra företag skall representera ens varumärke.
MvH
Peter
bassman skrev:Man mår faktiskt ganska bra i den här positionen
RogerGustavsson skrev:bassman skrev:Man mår faktiskt ganska bra i den här positionen
Ser ut som om vinkeln från lyssningsposition mot högtalarna (piP) är rätt liten. 44-46 grader brukar man vilja ha den till. Vad har du i din uppställning?
bassman skrev:Det är 2.20 mellan diskanter * 3.00 från skallen till piP.
Hur många grader det blir är inte jag kapabel att räkna ut, någon kanske kan berätta?
henrikwiklund skrev:nä, varför ska man vilja skicka signalen genom förstärkaren.
IngOehman skrev:2. Att man vill slippa justera delayen för ljudet manuellt, utan vill använda
möjligheten för projektorn att baklänges via HDMI-kabeln skicka delayinfo
till förtärkaren så den kan delaya prexis rätt.
bomellberg skrev:IngOehman skrev:2. Att man vill slippa justera delayen för ljudet manuellt, utan vill använda
möjligheten för projektorn att baklänges via HDMI-kabeln skicka delayinfo
till förtärkaren så den kan delaya prexis rätt.
Tack! Den funktionen visste jag inte ens om att den existerade. Krävs det dubbla HDMI-kablar eller tolkar jag dig rätt att delay-infon skickas tillbaka i den redan inkopplade kabeln?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster