Absolut, för att inte tala om området 80 Hz - 20 kHz.
Medhåll, i högsta grad. Många faller för Inos baskapacitet, men det är de andra registren speciellt diskanten som imponerar mest på mig.
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Det kan även nämnas att det är riktigt att en Z-modul använder två baselement, men det är ingalunda två stycken Y-moduler ihopbyggda (som någon antydde).
I Z-moduler finns inga baffelmonterade baselement alls, utan de sitter inuti lådan, och arbetar tillsammans i en minikavitet i ett montage som släcker ut både distrorsion och reaktionskraftsvibrationer mycket effektivt. Det enda man ser (om man inte tittar väldigt noga) är därför en rektagulär öppning där baselementen annars hade suttit.
rexq skrev:komorok skrev:Finns det några bilder på Infra Z?
Finns det ens infra-z?
IngOehman skrev:
Det största infra-systemet (infraZ) använder två baselement per låda och samma elementinfästning som ni kan se på bilderna av profundusZ-lådan. Lådan i övrigt är mycket mindre dock.
På köpet för man inte rejäl utsträckning ned i infraljudsregistret. Av alla hittills inställerade infra system har den undre gränsfrekvensen hamnat på mellan 3 och 12 Hz. Det som är skuld till variationen är olika rums/bostäders skillnader med avseende på att härbergera ett statiskt tryck. I en bilkupe har jag på skoj experimenterat med ett infrasystem (X) och nådde en -3 dB punkt om 1,5 Hz.![]()
Ragnwald skrev:komorok skrev:Finns det några bilder på Infra Z?
Be Ingvar om måtten och sätt igång å bygg.
Har du någon sten som matchar dina pi60 ?
IngOehman skrev:I Z-moduler finns inga baffelmonterade baselement alls, utan de sitter inuti lådan...
shifts skrev:IngOehman skrev:I Z-moduler finns inga baffelmonterade baselement alls, utan de sitter inuti lådan...
De bilder jag sett från Studio Blue har åtminstone elementskydd på baffeln,
vilket har "baffled me" (förlåt, kunde inte låta bli). Deras basmoduler ska
vara av typ Z vad jag vet, men är det en specialvariant då?
hassesolo skrev:Jag gjorde lite mätningar på mitt system och lade upp dem i tråden på MHB. Mätningarna gjordes med lite olika Q-värden (i cr80s), mätplats och gain på basarna. Mest mätt mycket nära lyssningsplats dock.
Det är cc-pc2 och py-4 mätt i "direct" stereo utan EQ. Ett par mätningar gjordes dock med Audissey inkopplat.
Kolla sidan 10 i tråden:
http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... &start=270
_Fredrik_ skrev:hassesolo, fy fan vilken sjuk rigg du harMåste vara hur fett som helst!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster