av lennartj » 2011-03-06 20:07
Klass-D slutsteget som driver subbarna drar bara 40W i tomgång och har nästan 90% verkningsgrad vid höga effektuttag.
När jag spelar drone-music rejält starkt går effektförbrukningen upp till 60-70 W, men när jag flippade +10dB switchen på mitt ino cr80s+infra stack effektförbrukningen upp över 600W när det kom riktiga körare och jag såg på ljusreflexer i fönsterrutorna hur de bågnade.
Slutstegen till topparna är rörbestyckade och går i klass-A så de drar konstant 120W vardera oavsett hur lågt jag spelar.
CD-drive, DAC, rör-försteg, delningsfilter, ambiofoniförstarkare och lite annat smått drar tillsammans mindre än 100 W.
Allt sammantaget hamnar jag på 350-400 W.
Slutstegen är anslutna via en egen filtrerad reläbox som styrs från förförstärkaren. Lågnivåburkarna är anslutna via en annan grenlåda som styrs av förförstärkarens tillslag. Vägguttaget sitter i hörnet bakom min stora basfälla som står innanför soffan. Därför tänker jag inte mäta vad min anläggning drar nu.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]