Mitt hembiobygge

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Alexi

Re: Mitt hembiobygge - nu löder vi

Inläggav Alexi » 2019-03-23 08:54

niklasmagnus skrev:
Alexi skrev:Jag kanske är helt fel ute, men det ser ut som nivån till subbarna ligger 10dB för starkt.
CD8BFE4E-EB8C-4DAF-A137-0DD91E051ADA.jpeg

Borde inte vara det då jag testat med AVRns nivåbrussignal och SPL mätare och justerat basarna mot LCR. Sedan är alla mätningar gjorda mot analog RCA input på AVRn, tror jag körde CD eller DVD analog RCA ingång från mitt externa ljudkort. Upplever inte ljudet som basigt, snarare tvärt om, skulle vilja ha mer låg bas. Men jag ser på grafen och förstår vad du menar. Har inte mätt på ett tag nu men har säker någon 20-20k mätning på datorn jag kan posta så får man en tydligare bild.

Sub-utgången på en AVR ska väll enligt standard vara ställd på just +10dB? Så det är väll precis vad kalibreringen ska göra.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-03-23 13:17

niklasmagnus skrev:
Alexi skrev:Jag kanske är helt fel ute, men det ser ut som nivån till subbarna ligger 10dB för starkt.
Bilagan CD8BFE4E-EB8C-4DAF-A137-0DD91E051ADA.jpeg finns inte längre

Borde inte vara det då jag testat med AVRns nivåbrussignal och SPL mätare och justerat basarna mot LCR. Sedan är alla mätningar gjorda mot analog RCA input på AVRn, tror jag körde CD eller DVD analog RCA ingång från mitt externa ljudkort. Upplever inte ljudet som basigt, snarare tvärt om, skulle vilja ha mer låg bas. Men jag ser på grafen och förstår vad du menar. Har inte mätt på ett tag nu men har säker någon 20-20k mätning på datorn jag kan posta så får man en tydligare bild.

Du har nog rätt ändå.

Mätt upp 5-tärning för MLP.

1= MLP (70cm från bakvägg, mitten på rummet) (har tidigare satt MLP på ca 95 cm men familjen tycker vi sitter för nära duken då.)

2= 20 cm bak, 20cm höger

3= 20 cm bak, 20cm vänster

4= 20 cm fram, 20cm vänster

5= 20 cm fram, 20cm höger

Mätning 1-5:
MLP 5 tärning_1_15-5000.jpg
MLP 5 tärning_1_15-5000.jpg (89.08 KiB) Visad 1353 gånger

Medelvärden på mätningar, 1-5, 1-3 och 1,4,5
MLP 5 tärning_2_15-5000.jpg
MLP 5 tärning_2_15-5000.jpg (88.64 KiB) Visad 1353 gånger

V4or helt stängde vid samtliga mätningar, ingen påverkan alls.

Har även mätt längs bakväggen från hörnet och in mot mitten.

Har en 3-sits tygsoffa i rummet som ev spökar men efter att ha mätt längs bakväggen med soffan på olika placeringar och med utan de stora kuddarna så blir jag mer tveksam.

P1 = soffa 60cm från bakvägg

P2 = soffa 25cm från bakvägg

P2* = soffa 25cm från bakvägg utan kuddar.

Hörn
Bild

70 cm från vägg
Bild

140 cm från vägg
Bild

170 cm från vägg (mitten av rummet)
Bild

Utsläckningarna på 140 och 170 cm från vägg utan kuddar i soffan beror troligen på att kuddarna är bort och soffan är en hård träkonstruktion.

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-03-24 11:01

Blev klar med kablarna till surround högtalarna igår samt kopplade ihop allt. Första gången jag testar 7.1 och dessutom med dubbel uppsättning per bakkanal. Tips på bra scener med bra panoreringar mellan surroundhögtalarrna och fram till LCR?

Ställde in Nivåerna med min spl mätare för surr och kontrollerade även LCR och sub. Och allt ligger på samma nivå så varför mina mätningar visar att subben ligger högre har jag en liten teori om. Jag har en utsläckning/ svacka i övre basområdet och beroende på hur lågt i Hz AVRns rosa brus spelar vid nivåjusteringen så kanske min SPL mätare missar delar/ hela puckeln vid 43 Hz och nedåt.

Användarvisningsbild
manix

Inläggav manix » 2019-03-25 09:58

niklasmagnus skrev:Blev klar med kablarna till surround högtalarna igår samt kopplade ihop allt. Första gången jag testar 7.1 och dessutom med dubbel uppsättning per bakkanal. Tips på bra scener med bra panoreringar mellan surroundhögtalarrna och fram till LCR?

Här finns lite tips på surroundmaterial
https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=58706

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-03-25 10:15

Detta kan jag inte hålla med om. Du ska inte göra "visuell" medlvärdesbildning, för det man hör är inte dipparna.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-03-25 10:24

Alexi skrev:
niklasmagnus skrev:

Sub-utgången på en AVR ska väll enligt standard vara ställd på just +10dB? Så det är väll precis vad kalibreringen ska göra.

Nej, det ska vara rak frekvensgång.

Syftet med de 10 decibelen är att SPELA IN LFE-kanalen med 10 dB extra headroom, alltså 10 dB svagare. Detta eftersom det finns ett digitalt tak som inte kan överskridas Sedan förstärks detta med 10 dB i receivern så att det blir lika i nivå som de andra kanalerna. I ljudmixstudion har man då kalibrerat så att LFE-kanalen i högtalarna låter 10 dB svagare än övriga kanaler så blir det rätt sedan automatiskt.

Sedan vet ju alla hur även ljudmixstudior lider av rumsresonansproblem, så akustiskt sett kan det bli avvikelser från rak frekvensgång i basen ändå, alltsomoftast.
//Johan Lindroos

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-03-25 14:58

Om jag kör AVRns automatiska kalibrering så kommer den öka sub väldigt mycket. Nu har jag mätt utspänningen på pre-out sub så jag inte överstyr mot Minidsp så kan inte ändra i AVR för subens nivå måste göra det på slutsteget, dvs kan inte köra automatiska kalibreringen. Det är därför jag använder en SPL mätare och justerar detta manuellt på slutsteget. Men varför tycker AVR själv att den skall höja SUB nivå? Nu var det länge sedan jag testa detta så minns inte hur mycket den öka jämfört LCR.

niklasmagnus

Re: Mitt hembiobygge - mäta mäta mäta

Inläggav niklasmagnus » 2019-03-31 09:48

Som ni sett har jag två stycken Svanå V4 helmholtz. Förutom tidigare mätningar gjord jag nya mätnnngar igår då jag numera även fyllt upp hela utrymmet bakom buken med träfriberisolering. Kan väl inte påstå att jag är så imponerad av V4orna, lyckas plocka ned toppen vid 42-44 Hz med ca 1,5-3dB beroende på var man mäter. Ska såklart ska jag bygga klart sista basen innan man kan verkligen veta hur ljudet kommer bli. Men blir mer och mer nyfiken på att plocka bort V4orna och fylla på med mer träfiberisolering med samma mått som V4orn. Tänkte även fylla ovanför duken med isolering. Vad är era erfarenheter, kanske inte påverkar toppen mer än idag men kanske vinner annat på det?
Bild

Gamal mätning:
Bild

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2019-03-31 15:41

En sak som är lite förvånande är att din peak vid ca 42 Hz inte förändras nämnvärt oavsett var du placerar mikrofonen. Som jag fattat det, har den vid mätningarna varierat från 20 cm från väggen bakom soffan till ända fram till 170 cm framför väggen bakom. Sådana förändringar borde ge mätbara förändringar även om våglängden är dryga 8 m vid 40-talet Hz. Med 170 cm från bakvägg och om rummet är ca 420 m långt är mikplatsen vid ca 40% / 60% mot längdmåttet, ganska nära rumscentrum. Där kunde man förvänta sig en begynnande utsläckning mot 1:a moden vid 40-talet Hz om akustiska längden på rummet är dryga 4 m.

En sak du skulle kunna prova är att lyfta iväg 1 sub till andra sidan rummet och koppla den i fas respektive motfas mot frontsubbarna. -Det är då det är bra med Wagoklämmor eller sockerbitar som går snabbt att koppla om. Vanlig lampsladd duger för den typen av experiment.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2019-03-31 17:10

~43 Hz tror jag kan vara tak-golv; om du inte har mätt på olika höjd, lyssna på olika höjd. Det hörs tydligt om så är fallet.
Forumets huvudämne är väl ändå metadiskussioner rörande definitioner /jonaz81a

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-03-31 17:20

42 Hz toppen är noden för längden av rummet. Och när jag mätte: hörn, 70cm, 140 och 170cm så var det efter kortväggen hela tiden, alltså längs bak i rummet med olika avstånd från rummets långsida. Därav att 42 noden är tydlig på samtliga mätningar.
När jag flyttar mig framåt i rummet från bakväggen så sjunker noden. Kan ses på 5-tärnings mätningen.

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-04-25 16:11

Dags att snygga till i rummet. Tänkte klä in "vägginstallationen" med svart tyg.
Från annan tråd:
"Gjorde mätningar idag 0-30 grader med 5 gr intervall med och utan Ditte uppsträckt på en tillfällig ram. Det var små skillnad med och utan Ditte. Betydligt större skillnader pga at ökande off axis. Största skillnaden var i lägre registret långt under 100 Hz och jag delar vid 100. Detta gäller alltså för mina surround högtalare."
IMG_5982.JPG
IMG_5982.JPG (668 KiB) Visad 954 gånger

IMG_5983.JPG
IMG_5983.JPG (689.91 KiB) Visad 954 gånger

Provade bygga en ram och spänna Ditte runt, blev liten specialare då jag har en högtalare precis i vinkeln.

IMG_6049.JPG
IMG_6049.JPG (634.49 KiB) Visad 954 gånger

IMG_6050.JPG
IMG_6050.JPG (483.91 KiB) Visad 954 gånger

IMG_6051.JPG
IMG_6051.JPG (529.79 KiB) Visad 954 gånger

IMG_6053.JPG
IMG_6053.JPG (449.04 KiB) Visad 954 gånger

Helt okey lösning men då jag började räkna på materialkostnaden att köpa 8x33 trälist och landade på 2300kr så blir det nog istället att bara spänna mellan det två hyllplanen. Men för att kunna komma åt bakom tyget så kommer jag prova en lite specialare, återkommer med bilder :)

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-05-08 09:56

Då jag köpte min VW95 för en tid sedan så hade den nästa 2000 timmar på första lampan. Igår monterade jag en ny originallampa, och visst var det skillnad i ljusstyrka men jag hade förväntat mig större skillnad faktiskt. Så nu blir det att spara den gamla lampa ifall den nya skulle gå sönder.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-05-08 10:20

niklasmagnus skrev:Om jag kör AVRns automatiska kalibrering så kommer den öka sub väldigt mycket. Nu har jag mätt utspänningen på pre-out sub så jag inte överstyr mot Minidsp så kan inte ändra i AVR för subens nivå måste göra det på slutsteget, dvs kan inte köra automatiska kalibreringen. Det är därför jag använder en SPL mätare och justerar detta manuellt på slutsteget. Men varför tycker AVR själv att den skall höja SUB nivå? Nu var det länge sedan jag testa detta så minns inte hur mycket den öka jämfört LCR.

Jag noterar att jag har missat att svara på detta. Jag har inte sett det helt enkelt.

1) Du kan se hembioreceiverns inställningar bara som ett riktmärke att utgå ifrån. Det behöver alltså inte betyda att den gör rätt inställningar. Hemmabioreceivrar brukar ha lite bättre precision att ställa nivån på topparna, men klart sämre för att balansera subwåffrarnas nivå i förhållande till topparna.

2) I ditt fall har du ett yterligare filter plus slutsteg med nivårattar. Du får helt enkelt laborera dig fram till en inställning ungefär som du redan gjort; kolla att mini-DSP:n inte kan klippa, och sedan ratta vid slutsteget. Ett bra tips är att lyssna på många olika sorters helt vanlig musik, så brukar det blir enkelt att subjektivt (jepp) ratta nivån rimligt rätt. ...Betydligt bättre är receiverns automatik.

3) Glöm sedan inte att stänga av Audyssey, eller liknande på receivern, brukar alltid låta CRAP.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Re: Mitt hembiobygge - mäta mäta mäta

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-05-08 10:25

niklasmagnus skrev:Som ni sett har jag två stycken Svanå V4 helmholtz. Förutom tidigare mätningar gjord jag nya mätnnngar igår då jag numera även fyllt upp hela utrymmet bakom buken med träfriberisolering. Kan väl inte påstå att jag är så imponerad av V4orna, lyckas plocka ned toppen vid 42-44 Hz med ca 1,5-3dB beroende på var man mäter. Ska såklart ska jag bygga klart sista basen innan man kan verkligen veta hur ljudet kommer bli. Men blir mer och mer nyfiken på att plocka bort V4orna och fylla på med mer träfiberisolering med samma mått som V4orn. Tänkte även fylla ovanför duken med isolering. Vad är era erfarenheter, kanske inte påverkar toppen mer än idag men kanske vinner annat på det?
[ Bild ]

Gamal mätning:
[ Bild ]

Dina Svanå V4 är alldeles för nära vänster och höger toppar. Detta skapar störande interferenser, s.k. kamfiltereffekter. Ta bort dessa och ersätt med resistiva ljudabsorbenter. Men det får inte sticka ut som i vinkel på det sätt som V4:orna idag gör. Placera V4 förslagsvis i bakre halvan av lyssningsrummet istället, eller gör något annat med dem.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-05-08 10:30

niklasmagnus skrev:Dags att snygga till i rummet. Tänkte klä in "vägginstallationen" med svart tyg.
Från annan tråd:
"Gjorde mätningar idag 0-30 grader med 5 gr intervall med och utan Ditte uppsträckt på en tillfällig ram. Det var små skillnad med och utan Ditte. Betydligt större skillnader pga at ökande off axis. Största skillnaden var i lägre registret långt under 100 Hz och jag delar vid 100. Detta gäller alltså för mina surround högtalare."
IMG_5982.JPG

IMG_5983.JPG

Provade bygga en ram och spänna Ditte runt, blev liten specialare då jag har en högtalare precis i vinkeln.

IMG_6049.JPG

IMG_6050.JPG

IMG_6051.JPG

IMG_6053.JPG

Helt okey lösning men då jag började räkna på materialkostnaden att köpa 8x33 trälist och landade på 2300kr så blir det nog istället att bara spänna mellan det två hyllplanen. Men för att kunna komma åt bakom tyget så kommer jag prova en lite specialare, återkommer med bilder :)

Det är bättre att ha surroundhögtalarna på olika höjd. Hellre då lite lägre fram i ljudfältet, men högre "bak-bak". "Bak-bak" ser däremot ut att ha ungefär rätt höjd, så du kan sänka ner den i hörnet och den längst fram ännu lite mer. Disclaimer: Bedömt utifrån bilden, så eftersom jag inte varit där finns det risk för fel uppfattning.
//Johan Lindroos

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-05-08 17:04

Johan_Lindroos skrev:
niklasmagnus skrev:Om jag kör AVRns automatiska kalibrering så kommer den öka sub väldigt mycket. Nu har jag mätt utspänningen på pre-out sub så jag inte överstyr mot Minidsp så kan inte ändra i AVR för subens nivå måste göra det på slutsteget, dvs kan inte köra automatiska kalibreringen. Det är därför jag använder en SPL mätare och justerar detta manuellt på slutsteget. Men varför tycker AVR själv att den skall höja SUB nivå? Nu var det länge sedan jag testa detta så minns inte hur mycket den öka jämfört LCR.

Jag noterar att jag har missat att svara på detta. Jag har inte sett det helt enkelt.

1) Du kan se hembioreceiverns inställningar bara som ett riktmärke att utgå ifrån. Det behöver alltså inte betyda att den gör rätt inställningar. Hemmabioreceivrar brukar ha lite bättre precision att ställa nivån på topparna, men klart sämre för att balansera subwåffrarnas nivå i förhållande till topparna.

2) I ditt fall har du ett yterligare filter plus slutsteg med nivårattar. Du får helt enkelt laborera dig fram till en inställning ungefär som du redan gjort; kolla att mini-DSP:n inte kan klippa, och sedan ratta vid slutsteget. Ett bra tips är att lyssna på många olika sorters helt vanlig musik, så brukar det blir enkelt att subjektivt (jepp) ratta nivån rimligt rätt. ...Betydligt bättre är receiverns automatik.

3) Glöm sedan inte att stänga av Audyssey, eller liknande på receivern, brukar alltid låta CRAP.

Har varit mycket testande, men inser att jag inte behöver lägga mer tid på detta nu då min 4e sub inte kommit på plats. Köpte MDF till den i helgen så nu är det nära :mrgreen:

Johan_Lindroos skrev:
niklasmagnus skrev:Som ni sett har jag två stycken Svanå V4 helmholtz. Förutom tidigare mätningar gjord jag nya mätnnngar igår då jag numera även fyllt upp hela utrymmet bakom buken med träfriberisolering. Kan väl inte påstå att jag är så imponerad av V4orna, lyckas plocka ned toppen vid 42-44 Hz med ca 1,5-3dB beroende på var man mäter. Ska såklart ska jag bygga klart sista basen innan man kan verkligen veta hur ljudet kommer bli. Men blir mer och mer nyfiken på att plocka bort V4orna och fylla på med mer träfiberisolering med samma mått som V4orn. Tänkte även fylla ovanför duken med isolering. Vad är era erfarenheter, kanske inte påverkar toppen mer än idag men kanske vinner annat på det?
[ Bild ]

Gamal mätning:
[ Bild ]

Dina Svanå V4 är alldeles för nära vänster och höger toppar. Detta skapar störande interferenser, s.k. kamfiltereffekter. Ta bort dessa och ersätt med resistiva ljudabsorbenter. Men det får inte sticka ut som i vinkel på det sätt som V4:orna idag gör. Placera V4 förslagsvis i bakre halvan av lyssningsrummet istället, eller gör något annat med dem.

Detta med kamfilter jag är medveten om, men såg det som en kompromiss. Dock är jag sugen på att plocka bort V4orna då jag ändå inte tycker de ger så mycket för det totala resultatet. Kommer nog bli lite labbande under sommaren.

Johan_Lindroos skrev:
niklasmagnus skrev:Dags att snygga till i rummet. Tänkte klä in "vägginstallationen" med svart tyg.
Från annan tråd:
IMG_5982.JPG

IMG_5983.JPG

IMG_6049.JPG

IMG_6050.JPG

IMG_6051.JPG

IMG_6053.JPG

Det är bättre att ha surroundhögtalarna på olika höjd. Hellre då lite lägre fram i ljudfältet, men högre "bak-bak". "Bak-bak" ser däremot ut att ha ungefär rätt höjd, så du kan sänka ner den i hörnet och den längst fram ännu lite mer. Disclaimer: Bedömt utifrån bilden, så eftersom jag inte varit där finns det risk för fel uppfattning.

Skulle jag sänka sido surr så kommer det väldigt nära öronen på de yttre platserna i soffan. Kan ju prova men tror det kommer störande nära. Har redan sänkt volymen på dem ca 1½ dB för att det skall vara mer förlåtande.

Användarvisningsbild
Tarzan

Inläggav Tarzan » 2019-05-08 17:13

Om sidosurren sitter lite framför soffan så kan den ju gott sitta lite längre ner. På så sätt kan du få den längre ner på väggen samtidigt som du får ungefär samma avstånd öra till högtalare.

Du vill inte ha alla på samma höjd för då blir utsläckningen som är resultatet av takreflektionen vid samma frekvens för alla.

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-05-08 22:33

Tarzan skrev:Om sidosurren sitter lite framför soffan så kan den ju gott sitta lite längre ner. På så sätt kan du få den längre ner på väggen samtidigt som du får ungefär samma avstånd öra till högtalare.

Du vill inte ha alla på samma höjd för då blir utsläckningen som är resultatet av takreflektionen vid samma frekvens för alla.

Ska prova sänka dem lite. För att få påtaglig skillnad med avseende på utsläckningen från taket hur stor skillnad måste det vara mellan dem?

Användarvisningsbild
Tarzan

Inläggav Tarzan » 2019-05-09 01:49

niklasmagnus skrev:
Tarzan skrev:Om sidosurren sitter lite framför soffan så kan den ju gott sitta lite längre ner. På så sätt kan du få den längre ner på väggen samtidigt som du får ungefär samma avstånd öra till högtalare.

Ska prova sänka dem lite. För att få påtaglig skillnad med avseende på utsläckningen från taket hur stor skillnad måste det vara mellan dem?

Det vet jag faktiskt inte. Om de sitter nära taket från början behöver de antagligen inte flyttas så jättelångt för att uppnå resultat. Jag skulle testat någonting i storleksordningen 20cm höjdskillnad mellan högtalarna.

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-05-14 12:03

Flyttade ned främre sido surr 22 cm och bakre sido surr 11 cm. De båda bak surr är oförändrade. Ska börja testa så här.

niklasmagnus

Re: Mitt hembiobygge

Inläggav niklasmagnus » 2019-06-22 19:28

Fick tag på en Marantz SR7009 idag. Ska bli riktigt kul att testa denna och jämföra mot min äldre 5006a. Kommer nu även kunna köra separata steg till LCR

Fick även en Blu-ray spelare, Marantz UD7007 på köpet, den borde vara några strå vassare än min gamla Panasonic DMP-BDT220

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-06-29 21:18

Att löda är kul. Fixar ändarna på kablarna så det blir lättare att skruva fast Phoenix kontakten till Crown steget.
500BCD73-A685-4F03-A835-B72EF1A9550D.jpeg
500BCD73-A685-4F03-A835-B72EF1A9550D.jpeg (384.45 KiB) Visad 473 gånger

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2019-06-30 10:22

niklasmagnus skrev:Att löda är kul. Fixar ändarna på kablarna så det blir lättare att skruva fast Phoenix kontakten till Crown steget.
500BCD73-A685-4F03-A835-B72EF1A9550D.jpeg

Lustigt! Då satt vi samtidigt och fixade med samma sak. Kopplade också ny kabel till Phoenix/Crown. Fast jag lödde inte just där, för jag har för mig att det ät obra att skruva lödda trådändar.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-06-30 14:22

Precis!

Det är inte alls bra med skruvförband på en lodförsedd kabelände. Lödtennet "flyter". Det blir dålig kontakt efter ett tag. Avrådes!!!!!
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
philipbtz

Inläggav philipbtz » 2019-06-30 14:46

Man kan löda precis lite på toppen bara så de inte fransar sig men sedan skruva på trådarna.

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-06-30 17:59

Hmm typiskt. Hade man kul i onödan. Tänkte framöver bygga ett ventilerat rack och få till en snyggare kabeldragning och då måste ändå dessa kablar kortas av. Skippar lodet då.

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-07-26 22:41

Då var utrymmet runt duken fylld med träfiberisolering. Nu är alltså hela främre väggen bortsett där basarna står isolerade, 30-45 cm djupt. Shit vad mycke bättre ljudbild det blev i 2 kanals då allt runt duken isolerades.
Bilagor
65F410E1-7D0B-450D-8B80-0382E37BE76D.jpeg
65F410E1-7D0B-450D-8B80-0382E37BE76D.jpeg (1.77 MiB) Visad 229 gånger
3AD467F5-EF2D-4CB2-A2D6-936379E3D0D6.jpeg
3AD467F5-EF2D-4CB2-A2D6-936379E3D0D6.jpeg (1.93 MiB) Visad 229 gånger

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2019-07-27 23:30

Fett ! :)

Ja, för tidiga reflektioner är ondska !!!
Ooooonnndska!!!
Mvh/David
| lite högtalare här | lite högtalare där | till höger stärkande i två | i mitten några givande lådor små | framför allt sitter gubben den grå |

Föregående

Återgå till Medlemspresentationer