Rqu har fått fnurr på fibern...

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Perfector

Re: Rqu har fått fnurr på fibern...

Inläggav Perfector » 2019-12-04 13:41

rqu skrev:Telia. Vad håller dom på med? Du ska INTE betala fakturan. Jag frågade dom 4 ggr. Vad tror ni nu att jag ska göra när jag tog bort fakturan? Jo den skulle ha betalats. Den ska betalas så dom kan betala tillbaka den.

Noteringar
Kunden skall få en manuell återbetalning när fakturan har betalats.
2019-12-02

Och varför kan man inte få epost när det kommer in meddelanden på mitt Telia. Alternativet snigelpost finns men inte epost. Så man måste polla mitt Telia hela tiden för att se om ny förvirrande information kommit dit...

Och givetvis ingen fiber än.

Här kommer en kluring.
Om dom har feldebiterat dig får dom INTE per lag ta sin bokföring utanför husets 4 väggar, dvs sina egna utan ska justera det utan att det behöver påpekas.
Jag har haft sådant med tex Dustin som ville ha betalt för att sedan betala tillbaks.
Det sket sig och dom tog skeden i vacker hand och rättade till felet efter påpekande om det.
Gör du samma och se vad dom säger.
GE INTE UPP!
Du har rätt och dom har fel, så enkelt är det.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm, Visaton, Inertia AB, Sinus samt Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik samt Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2019-12-04 17:04

Jag blir så trött igen, nu har dom skickat en kreditfaktura, en så kallad slutfaktura, inte på hela beloppet som dom sa först utan från det datumet jag ångrade beställningen jag aldrig beställt. Men det ska tydligen rättas till när (om) fibern kommer igång.... Och som vanligt får jag ett svar om hur deras interna rutiner inte fungerar.
Ja men precis det är därför denna tjänsten har gått failed,

Det är så att Tv och Bredbandet gick failed i vårt system vilket innebär att en annan avdelning kommer ta hand om detta och dem ligger i dagsläget ca 90 arbetsdagar back innan dem kommer få upp detta ärendet.

Det vi kan göra är att vänta och du kan betala summan på din faktura så får du det återbetalat när tjänsten fungerar senare igen. för du ska inte betala för denna perioden nu.

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2019-12-05 09:55

Mitt Telia har nu tagit bort meddelandet om att jag inte behöver betala min faktura. Det meddelandet med massor av annan bra information fanns där en stund igår. Jag har ju meddelandet på SMS så det är ju inget problem om dom börjat bråka. Mitt Telia är ju lite lustigt, jag visste inte ens om att det fanns förrän fibern började strula. Jag hade säkert fått epost men då till min 16 år gamla e-postadress som Telia sparat. Min enda beställning jag gjort är från mars, men det är den enda beställningen som inte visas på deras sida! Det är bara Telias egna konstruktioner som dyker upp... Hur kan man ha så mycket beställt och ingen fiber?
Screenshot_20191205-083650.jpg
Screenshot_20191205-083650.jpg (410.24 KiB) Visad 48 gånger

Föregående

Återgå till Medlemspresentationer