Moderator: Redaktörer
audioslave skrev:Har inte fått något svar ännu från audio pro, räknar visserligen inte med att få något heller. Dock har två vänliga forumiter tipsat om en Audio Pro-fantast här i Sverige som jag ska kontakta när jag får lite tid över, sitter och pluggar till en kemi-tenta så all tid går dit för stunden.
Uppdaterar med bilder och mer info när jag hinner!

audioslave skrev:Ska bli väldigt kul att få lyssna på dem sen när allt är klart!
Någon vänlig själ som har tid att hjälpa mig med var jag kan köpa rätt motstånd och kondensatorer? Lyckas verkligen inte hitta rätt delar på ELFA...
audioslave skrev:Okej, finns ju inte exakt samma värden, 3,3Ω mot originalets 3Ω och 8,2Ω mot 8Ω, fungerar det?
400V kondensatorer mot 50V original, men om jag förstått rätt så gör inte det något då det är åt "rätt håll"?
"Tabell"
RogerGustavsson skrev:audioslave skrev:Ska bli väldigt kul att få lyssna på dem sen när allt är klart!
Någon vänlig själ som har tid att hjälpa mig med var jag kan köpa rätt motstånd och kondensatorer? Lyckas verkligen inte hitta rätt delar på ELFA...
Är något trasigt eller varför vill du se över filtren? Feel good känsla?
STDI skrev:audioslave skrev:Okej, finns ju inte exakt samma värden, 3,3Ω mot originalets 3Ω och 8,2Ω mot 8Ω, fungerar det?
400V kondensatorer mot 50V original, men om jag förstått rätt så gör inte det något då det är åt "rätt håll"?
"Tabell"
Men de på fotot av filtret (och de är väl originalen?) är 8,2 resp 3,3 ohm. 8R2 betyder 8,2ohm.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster