Moderator: Redaktörer
Amit skrev:ANAVIEW ALC1000-1300 fungerar bra hos mig.
/Amit
peh61 skrev:Amit skrev:ANAVIEW ALC1000-1300 fungerar bra hos mig.
/Amit
Intressant, kör du en förstärkarmodul / Y-modul
Ha ett Ezon monosteg liggandes kanske går få tag på ett till så är man hemma sedan.
Komorok skrev:Ja, att den duger till profY betyder inte att den duger till Infra.
Amit skrev:ANAVIEW ALC1000-1300 fungerar bra hos mig.
/Amit
January 2011, Anaview merged with Norwegian Abletec, which aimed to increase their product offerings from being only switch mode power supplies, to including also audio power modules.
January 2013, Anaview is back in business again.
philipbtz skrev:XPR-2 verkar lovande om man även vill kunna återge signaler under 10Hz:
XPA-1: Frequency response: (-1 dB): 10Hz to 80kHz
XPR-2:Frequency Response: 5 Hz to 80 kHz (+ 0 / - 3 dB).
ALC1000-1300: Full range operations 20Hz - 45KHz
ALC1000-1300 verkar inte så lämligt till prof Y-4 om den inte går under 20Hz.
Triggerhappy skrev:I brist på av mig hittad mätdata har jag en undring, finns det någon på forumet som kan mäta upp t.ex mitt Behringer Inuke3000DSP å se huruvida den modellen är lämpad för infra?
Vore det inte lite intressant att se om dessa "billiga" steg funkar till dessa bördor.
Adhoc skrev:Och Inuke 6000 sägs vara 2 st sammankopplade Inuke 3000. (JonasW kör Inuke 6000 mot sina Dayton 15" 390HF-basar (?). Han tycker att det funkar utmärkt i hans rum).
Med lättviktsteg och imponerande höga effektsiffror bör man nog kolla upp recensioner / mätningar för hur lång tid steget kan leverera den höga effekten utan att krokna. För komprimerad bastung musik eller film med flera sekunder långa sekvenser med lågbas kanske dom inte räcker till medan dom funkar bra med mer "normalt" material.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster