Något nytt från No Frills Audio?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Något nytt från No Frills Audio?

Inläggav paa » 2015-02-17 18:05

No Frills Audio-hemsidan är nere, och PetterPersson har väl inte skrivit på något forum på ett halvår?
Har det hänt något?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Andren

Re: Något nytt från No Frills Audio?

Inläggav Andren » 2015-02-17 19:20

paa skrev:No Frills Audio-hemsidan är nere, och PetterPersson har väl inte skrivit på något forum på ett halvår?
Har det hänt något?

Jag kan inte helt tala för honom, men jag har starka aningar om att för Petters del så tar familj och arbete (det vanliga) upp all ledig tid.
Familjen väntar tillökning bland annat. Så herr Persson, numera Lindblom har nog det ganska fullt upp.

Han sticker kanske in här och fyller i detaljerna själv :)
Akustikkonsult på Akustikverkstan.
Fd Akustikchef på Sounds of Science

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2015-02-17 19:32

Andren skrev:
paa skrev:No Frills Audio-hemsidan är nere, och PetterPersson har väl inte skrivit på något forum på ett halvår?
Har det hänt något?

Jag kan inte helt tala för honom, men jag har starka aningar om att för Petters del så tar familj och arbete (det vanliga) upp all ledig tid.
Familjen väntar tillökning bland annat. Så herr Persson, numera Lindblom har nog det ganska fullt upp.

Han sticker kanske in här och fyller i detaljerna själv :)

Det låter ju positivt och betryggande, men i övrig då, med NoFrills och hemsidan, kommer det att finnas kvar?
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2015-02-19 13:42

jag tycker mig se en osund hype kring små nya och spännande och nära bolag men som snabbt, tyvärr, övergår till ett nära nog totalt ointresse. det verkar gälla både dom inblandade som deras kunder. som bolag verkar man måste vara jäkligt aktiv för att hålla uppe kundernas intresse. och som vanligt, ju fler kockar ju sämre soppa verkar det bli
Bikinitider

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2015-02-19 16:17

Vad jag förstår är No-Frills en sidoprojekt av ägarna där de har deras utkomster normalt ifrån andra ställen.
Ser inget osunt eller konstigt i det. Finns ju andra hobbytillverkare också. Alla är väl fria att göra som dom vill.

/Harryup

Användarvisningsbild
PetterPersson

Inläggav PetterPersson » 2015-03-02 22:25

Vi har valt att lägga elementen på hyllan. Ett par års slit med en filosofi som inte gick hem i ekonomiskt motiverad mängd i stugorna gör det omotiverande att fortsätta i samma stil. Kan hända det blir något annat i framtiden eller så tillsammans igen. Jag tänkte fortsätta rita och vid behov bygga bashor noch liknande direkta custombyggen på beställning. Vi tackar alla kunder och hänvisar nya till Supersonic.se.

Petter Lindblom, snart dubbelpappa :)

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2015-03-02 23:18

Härligt att höra från er i No Frills i alla fall, och jag läser gärna om dina kommande hornprojekt på olika forum framöver.
Ha det så bra med småknattarna också!
Numera pensionär.

Användarvisningsbild
Bernt

Inläggav Bernt » 2015-03-06 09:52

Fantastiskt roligt har det varit emellanåt i alla fall. :D
Jobbar på Jorma Design
Medskyldig till No Frills Audio

"it's useful to remember that the ear is not a microphone and the brain is not a tape recorder" - Nelson Pass

Användarvisningsbild
ErikAndersson

Inläggav ErikAndersson » 2015-03-06 10:38

Sorgligt :( Men högtalarna och den trevliga marknadsföringen hade förtjänat ett bättre öde. Men det är lite småtufft i branschen nu.
Delansvarig för den "nya rörvågen" på 1980 talet. erikasson@telia.com

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2015-03-06 10:43

Ja, intresset för judåtergivningen är ju tyvärr inte så stort.
Hoppas det vänder - kanske tröttnar folk på att fippla med telefoner, paddor etc. för att ånyo slå upp ett glas vin och njuta av musik.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2015-03-06 11:12

PetterPersson skrev:Vi har valt att lägga elementen på hyllan. Ett par års slit med en filosofi som inte gick hem i ekonomiskt motiverad mängd i stugorna gör det omotiverande att fortsätta i samma stil. Kan hända det blir något annat i framtiden eller så tillsammans igen. Jag tänkte fortsätta rita och vid behov bygga bashor noch liknande direkta custombyggen på beställning. Vi tackar alla kunder och hänvisar nya till Supersonic.se.

Kan man BARA beställa specialhögtalare eller kan man fortfarande beställa de modeller (Caveman etc) ni hade på hemsidan?
Lite oklart...

Användarvisningsbild
Bernt

Inläggav Bernt » 2015-03-06 11:36

ErikAndersson skrev:Sorgligt :( Men högtalarna och den trevliga marknadsföringen hade förtjänat ett bättre öde. Men det är lite småtufft i branschen nu.

Så är det. Ett antal nöjda kunder har vi ju men det blev inte så många. De flesta vill ha kinaproducerade pyttiga lådor som ser blanka ut. Vi hade ju raka motsatsen.

Morello skrev:Ja, intresset för judåtergivningen är ju tyvärr inte så stort.
Hoppas det vänder - kanske tröttnar folk på att fippla med telefoner, paddor etc. för att ånyo slå upp ett glas vin och njuta av musik.

Det får vi hoppas. Och att det finns nåt skoj att köpa den dagen det blir så.

sportbilsentusiasten skrev:
PetterPersson skrev:Vi har valt att lägga elementen på hyllan. Ett par års slit med en filosofi som inte gick hem i ekonomiskt motiverad mängd i stugorna gör det omotiverande att fortsätta i samma stil. Kan hända det blir något annat i framtiden eller så tillsammans igen. Jag tänkte fortsätta rita och vid behov bygga bashor noch liknande direkta custombyggen på beställning. Vi tackar alla kunder och hänvisar nya till Supersonic.se.

Kan man BARA beställa specialhögtalare eller kan man fortfarande beställa de modeller (Caveman etc) ni hade på hemsidan?
Lite oklart...

Alla ritningar, kopplingscheman, elementmoddar osv finns ju kvar. Däremot finns inte något snickeri just nu och kina - nej tack. Är du intresserad av att bygga nåt själv så får du maila eller PMa, saker går ju att lösa, men färdigtillverkade högtalare blir svårt.
Jobbar på Jorma Design
Medskyldig till No Frills Audio

"it's useful to remember that the ear is not a microphone and the brain is not a tape recorder" - Nelson Pass

Återgå till Generellt om hifi