Numera används en kombo av PET och teflon

Så här ser CAELUS ut invändigt.
Moderator: Redaktörer

Goldfinger skrev:Blindtester är och sin sida inte helt vattentäta, man förlorar känslighet och koncentrationsförmåga när fler sinnen används samtidigt och det kan vara tillräckligt för att höja tröskeln precis över hörbarhetsgränsen när skillnaderna är små.
adagio skrev:Nu hör det ju till saken att jag redan deltagit och inte tror att resultatet denna gång skulle visa något annorlunda resultat.
Det var länge sedan men har för mig att jag prickade rätt 7 av 10.
Varför är det ingen som kräver blindtest av förstärkare eller slutsteg med samma effekt??.
Flint skrev:adagio skrev:Nu hör det ju till saken att jag redan deltagit och inte tror att resultatet denna gång skulle visa något annorlunda resultat.
Varför är det ingen som kräver blindtest av förstärkare eller slutsteg med samma effekt??
Jag tar det som en självklarhet att Morello som utmanar dig på blindtest av kablar har gjort drösvis med blindtester på sin egen RS2000 innan han vågade låta någon presumtiv kund provspela och avnjuta pjäsen. Det är förstås på grund av egen vana han rekommenderar alla andra att "upptäcka verkligheten" som den är.
Morello skrev:Flint skrev:adagio skrev:Nu hör det ju till saken att jag redan deltagit och inte tror att resultatet denna gång skulle visa något annorlunda resultat.
Varför är det ingen som kräver blindtest av förstärkare eller slutsteg med samma effekt??
Jag tar det som en självklarhet att Morello som utmanar dig på blindtest av kablar har gjort drösvis med blindtester på sin egen RS2000 innan han vågade låta någon presumtiv kund provspela och avnjuta pjäsen. Det är förstås på grund av egen vana han rekommenderar alla andra att "upptäcka verkligheten" som den är.
RS2000 är inte FE-testad av LTS, men AMP27 (som jag ju också konstruerat) är det och den klarade testet med högsta betyg. Se Molt.
hifikg skrev:Snygga kablar. Jag köper varje dag i hela veckan att någon köper fina kablar för att det höjer det estetiska i en, kanske redan mycket vacker, anläggning i en, kanske mycket, trevlig miljö. Det blir en inredningsdetalj helt enkelt. Och lägger någon 250.000 på sin ljudanläggning så må de väl betala några kronor för att få snygga snokar också. Så länge man inte använder ljudet som argument, för då talar man mot bättre vetande.
Flint skrev:Morello skrev:Flint skrev:Jag tar det som en självklarhet att Morello som utmanar dig på blindtest av kablar har gjort drösvis med blindtester på sin egen RS2000 innan han vågade låta någon presumtiv kund provspela och avnjuta pjäsen. Det är förstås på grund av egen vana han rekommenderar alla andra att "upptäcka verkligheten" som den är.
RS2000 är inte FE-testad av LTS, men AMP27 (som jag ju också konstruerat) är det och den klarade testet med högsta betyg. Se Molt.
Betyder det att RS2000 inte är "färdig" än? Var du ceremonimästare vid f/e-testet av AMP27?
MagnusÖstberg skrev:Det är faktiskt rätt kul att den här tråden blivit så lång.
Tror ni det kommer stå något matnyttigt i den som ni kommer minnas sen, eller har alla slösat tid av sitt liv?
adagio skrev:Slöseri? Nej det tror jag inte.ändå ovanligt trevlig ton trots olika åsikter/inställning till ämnet.
Flint skrev:adagio skrev:Jag har faktiskt inte tid att lägga på något sådant just nu. Inte lust heller.
Redovisa ett blindtest på slutsteg med samma effekt så kan vi prata mer om relevansen av blindtest.
I all välmening och uppriktigt intresserad av ett dyl test. Eftersom ni som förespråkar dem uppenbarligen finner nöje i dessa test, varför inte genomföra ett transparent blindtest av slutsteg?
Jag förstår dig. Jag tror inte att det har gjorts några blindtest på RS2000 heller. Har inte hört hur det klarar f/e-testet heller.
sprudel skrev:
Varför är Nordost så dåliga?
sprudel skrev:music4ever skrev:Btw, för två dagar sedan så byggde jag och en polare ett par CT100 RCA kablar som landade på ca 7 meter. Funkar fin fint.
Varför väljer du CT 100 och inte lakritssnören?
adagio skrev:Hm jag menar bara att det minsan inte är så lätt att höra skilnader i blindtest oavsett om det rör sig om kablar eller slutsteg eller dacar. Öppet är lätt, blindt är svårt. Men det är aldrig någon som begär blindtest av någon annan produkt än kablar.
Morello skrev:adagio skrev:Hm jag menar bara att det minsan inte är så lätt att höra skilnader i blindtest oavsett om det rör sig om kablar eller slutsteg eller dacar. Öppet är lätt, blindt är svårt. Men det är aldrig någon som begär blindtest av någon annan produkt än kablar.
Låt mig generalisera ditt påstående: Det är alltid lätt att svara på godtycklig fråga om facit finns vid handen.
Flint skrev:Morello skrev:adagio skrev:Hm jag menar bara att det minsan inte är så lätt att höra skilnader i blindtest oavsett om det rör sig om kablar eller slutsteg eller dacar. Öppet är lätt, blindt är svårt. Men det är aldrig någon som begär blindtest av någon annan produkt än kablar.
Låt mig generalisera ditt påstående: Det är alltid lätt att svara på godtycklig fråga om facit finns vid handen.
Vilket går att överföra på vilken smalspårig tekniker som helst. Det här slutsteget mäter bra så därför låter det självklart också bra.
darkg skrev:Vad återstår egentligen att basera den uppfattning på som antar att det mätbara inte förutsäger det hörbara?
Morello skrev:sprudel skrev:
Många av dem saknar skärm!!!
Läste på ett forum omk en kille som köpt Nordost till grammofonen, men var missnöjd med att det brummade.
adagio skrev:Mina kablar har samma princip som Twisted pair men med fler ledare och tillräcklig skruvning för att stå emot det som stör i Audiobandet.
Bara för att det finns en skärm behöver det inte betyda att det är bra.
Morello skrev:sprudel skrev:
Många av dem saknar skärm!!!
Läste på ett forum omk en kille som köpt Nordost till grammofonen, men var missnöjd med att det brummade.
Morello skrev:adagio skrev:Mina kablar har samma princip som Twisted pair men med fler ledare och tillräcklig skruvning för att stå emot det som stör i Audiobandet.
Bara för att det finns en skärm behöver det inte betyda att det är bra.
Det där fungerar inte efetsom våglängden i de register störningar finns är för liten för att induktionen i respektive ledare skall bli lika.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster