---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och bara för att avsnitten under rubrikerna Distorsion och Omgivingens vibrationer på sidan "2" (=33) skall få
lite perspektiv, så lånar jag Svantes fina speldosevideo också:
http://user.faktiskt.io/svante/speldosa.mp4
Vh, iö
- - - - -
PS. Den sista sidan har blivit lite stympad under inskanningen (jag har inte gjort den själv utan fick den per email av en vänlig LTS-medlem, känd på faktiskt) men om jag minns rätt (tänk på att det var 20 år sedan) så är de
avslutande orden något i stil med:
...med stiften nedåt alltså). Lyssna igen!
Och sedan tror jag att jag nämnde något om att vissa akvariepumpar rasslar inuti när man vänder dem uppåner, och att sådana förstås inte lämpar sig för sådana här experiment.
Sen är det möjligt att jag skrev något om den där foten man kan "bygga" själv också, alltså den man ser på bild 10. Den bestod hur som helst av ett stycka heltäckningsmatta med mycket padding under, som man anpassar efter högtalalarens bottenmått ungefär som det man kan utläsa av illustrationen.
Sista sidan fixad!