Jag har köpt en gammal hederlig bandspelare för att kunna spela in lite band att ha i bilen*. Nu vill det sig dock inte riktigt. Bandspelaren (en modernare Nad) är kopplad till förstärkaren (Denon AVR-2308) via DVR-in/utgångarna, enligt instruktion. Så långt allt väl. Att lyssna på band funkar. Att spela in från radion funkar. Men när jag vill spela in från klämboxen är det stopp!
Måste man konfiguerar källorna på nåt sätt för detta ändamål? Klämboxen kopplas optiskt, men jag hittar ingenstans i menyerna där man eventuellt skulle kunna begränsa/definiera vad som kommer ut (typ rec-out).
Nån som kan hjälpa?
/en john som gillar den gröna knappen på Naden!
* Band har en MASSA fördelar! För det första (och viktigaste) är att min gamla bil har bandspelare (cd-växlaren ligger i bagaget). För det andra har band den fantastiska egenskapen att de startar där de blivit stoppade! Mycker bra när man (/barnen) vill lyssna på sagor. Varför finns inte denna funktion på enkla cd-spelare, utan att krångla i menyer och dylikt? 90 minuters speltid är inte heller dumt, liksom möjligheterna att spela in/över utan att riskera icke-cdrw-kompatibla spelare.