darkg skrev:Jag har stött på ett problem. Jag använder Sirp, och börjar känna mig rätt bekväm med det, men loopback fungerar inte för mig. Utan loopback ikryssat kommer responsen upp i sitt fönster. När loopback är ikryssat lägger sig synbarligen referenssignalen där istället (en hög nästan rak kurva).
Jag har kopplat mikrofonen till left på ljudkortet och tar ut ljudet på right, med loopback in på right. Jag har provat andra kombinationer också, dock har jag gainkontroll på left in, så micken vill jag helst ha där.
Kört fast!
Javisstja, jag fick ju mail om det av dig som jag inte svarde på. Det blir sådär ibland när jag inte har svaret direkt och måste utreda något. Sorry.
Jag har inget riktigt bra svar, men skulle i utredningssyfte prova med ett annat ljudkort, kontrollera om loopbacksignalen möjligen är överstyrd (det går att zooma i signalfönstren gennom att dra i axlarna), och kanske posta en skärmdump på hur dina inställningar ser ut.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.