Moderator: Redaktörer
Den pumpar väl på så länge den får signal...Nefilim skrev:Wolfie skrev:Du menar att du får ljud ut en tid efter att du stängt av slutstegen?
Nej. Försteget är på men slutstegen är off! men subbans aktiva förstärkare pumpar på!!
Kaffekoppen skrev:Den pumpar väl på så länge den får signal...Nefilim skrev:Wolfie skrev:Du menar att du får ljud ut en tid efter att du stängt av slutstegen?
Nej. Försteget är på men slutstegen är off! men subbans aktiva förstärkare pumpar på!!
norman skrev: Hur ser filtret ut nu? filtrerar det både lågpass till bas och högpass till högtalarna?
Kaffekoppen skrev:Du är säker på att ljudet du hör kommer från subben själv, och inte från vibrerande saker i omgivningen?
Nagrania skrev:Det är möjligen inte så att du går in på LFE ingången på subben. Om inte så rekommenderar jag ett aktivt tvåvägsfilter som har den delningen som du vill ha till din subwoofer.
Kaffekoppen skrev:Då är det en ren subutgång, och du bör som skribenten föreslog skaffa ett bättre filter till subben.
Alltså jag pratar om ingången på subben !![]()
Det finns aldrig några LFE ingångar på en sub. De har alltid en ingång!
Eftersom jag har en aktiv sub med inbyggd förstärkare finns det ett filter i denna, som dessutom är ställbart.![]()
Kaffekoppen skrev:Det är för flackt filter till subban, vilket tyvärr är alltförvanligt. Det gör det lätt att lokalisera subben. Det inbyggda filtret är odugligt om subben inte placeras nära huvudhögtalarna.
Du verkar spela dina huvudhögtalare fullrange och kopletterar med en sub. Det kan vara riktigt svårt att få dem att lira bra ihop. Många har gett upp det.
Du är säker på att ljudet du hör kommer från subben själv, och inte från vibrerande saker i omgivningen?
Nagrania skrev:Alltså jag pratar om ingången på subben !![]()
Ja just därför bör du ha ett aktivt filter mellan din stärkare och subbens ingång. Förlagsvis Behringer´s tvåvägare men det finns naturligtvis även andra märken.Det finns aldrig några LFE ingångar på en sub. De har alltid en ingång!
Jo det finns det. En av mina subbar har en LFE ingång + en vanlig stereo ingång för lågnivå.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster