Trevligt försteg du skaffat, jag funderade själv på att köpa det, men värdet på AV-försteg brukar falla snabbt och jag spelar så mycket analogt så jag kostade på mig ett McIntosh C2300 i höstas med förhoppningen att aldrig behöva köpa något mer analogt försteg så länge jag lever, mitt förra hade jag 25 år.
Där finns fula lösningar, all spänningsförstärkning sker single-ended med rör, men alla fasvändar- och buffertsteg är transistorbestyckade, så de balanserade ingångarna är inte fullt symmetriska, men det är utgångarna.
Min Marantz DA12 DAC har transformatorbalanserade utgångar. Trots allt spelar de förträffligt ihop.
Nu till dina grejor, jag ska genast erkänna att jag inte har sett kretsschema på någon, men såvitt jag vet är in- och utgångarna på alla konventionellt och symmetriskt balanserade med halvledare, men jag är nästan 100 på att försteget jobbar single-ended internt.
På teoretiska grunder skulle jag därför säga att om du inte av någon anledning tänker placera CD-spelaren måååånga meter från försteget är det meningslöst att köra balanserat mellan dem. Å andra sidan svårt att veta om de använt komponenter av enklare kvalitet på single-end in- och ut-gångarna. För att få en rättvis jämförelse har jag slöjdat ett rejält sortiment med kablar av samma IBM TwinAx P/N7362211, både balanserade med XLR, kvasibalanserade med RCA-kontakter samt adapter/övergångskablar mellan XLR och RCA i båda riktningar.
Gör du lyssningsjämförelser mellan balanserade och obalanserade ingångar och använder olika kabeltyper, kan det vara kabelskillnaderna du lyssnar på och inte ingångarna.
Enligt mina erfarenheter är de ljudmässiga skillnaderna mellan balanserade och obalanserade ingångar med identiska kablar oftast ynkligt små, men undantag finns, och de har varit omöjligt att förutsäga.
Slutligen har jag inget råd att ge, antingen är du pragmatisk och litar på fysiken och förnuftet eller så testar du alla varianter och litar på dina öron