Moderator: Redaktörer
Svante skrev:(håll högtalaren nära en TV) så kan man nog lyckas med uppdraget att reducera läckfältet.
mike34 skrev:Svante skrev:(håll högtalaren nära en TV) så kan man nog lyckas med uppdraget att reducera läckfältet.
Nu vad du inte riktigt snäll svantehar provat det där, pappa va inte gla haha.
Men det går över efter ett tag, några dar i värsta fall.
AndersJ skrev:Ja då kan jag ju spara pengar på att inte handla några i alla fall.
Svante skrev:Ja, så länge du inte ska ha högtalaren nära en TV eller oplatt dataskärm.
Svante skrev:Är det Qts du är ute efter att ändra (sänka) så finns det andra sätt: du kan se till att hålla serieresistansen (kablar, spolar etc) låg, du kan ha mycket dämpmaterial i lådan (gäller framför allt sluten låda) eller du kan labba med negativ utresistans på förstärkaren (överkurs).
Svante skrev:Sant. Jag provade lite basreflex, men det gick inget vidare det heller.
phon skrev:Jag labbade lite med några liknande element, det slutatd med att jag isobarikmonterade dom så behövde jag inte så stor låda. Haken är att det blev mono istället, men jag jobbar på det ....[/img]
AndersJ skrev:phon skrev:Jag labbade lite med några liknande element, det slutatd med att jag isobarikmonterade dom så behövde jag inte så stor låda. Haken är att det blev mono istället, men jag jobbar på det ....[/img]
Redan testat det120 liter med push/pull i en liten betongkammare, lådan var bygd i 44mm spån. Den var inte populär hos bärhjälpen
![]()
Har även provat bandpasslådor med de där elementen.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster