Pinnick skrev:Jag kan ju veva upp en bild på mig själv som avatar...
Jaaa!
Pinnick skrev:dock är jag inte så sugen på det av diverse medicinska skäl tyvärr. Hoppas nån har förståelse.
Ojdå. Är det värre än en knallgrön Hulk alltså?
Tycker nog inte att det spelar så stor roll hur man ser ut. Jag menar, har du sett min bild?
Den bör tolkas: Det är ok att se ut hur (f-n) som helst.
Själv har jag genom åren kommit till visshet om att hur folk än ser ut så är det hur de
är som avgör hur man tycker de ser ut! Det ytliga utseendet ser man bara innan man känner något. Sen ser man bara insidan. Innan jag förstod det undrade jag hur det kom sig att jag inte kunde se hur folk såg ut (på riktigt) på bild. Jag kunde bara se hur deras yta var utformad.
Eller menar du kanske att du av medicinska skäl inte kan exponeras för kamerablixtar eller annan typ av för fotografering nödvändig ljuskälla?
Pinsamt medgivande: Du har rätt - jag vet fortfarande inte vem du är.

Men jag har fragmentariska minnen av Gävle-leveranser. Kom därifrån igår förresten.
Mitt minne är ibland oerhört bra, men förvånansvärt ofta nästan obefintligt. Komma ihåg säker gör jag oftast med svindlande precision, men jag har väldigt mycket svårt att få fatt i minnen. I synnerhet när det handlar om att komma på saker som jag måste göra som är tråkiga.
Pinnick skrev:Ingoehman, så för framtida bruk så rekommenderar du 8 st a2 alltså hellre än 6 st om man ska använda 7.1 nedmixat till 6.1?
Jag har ju alltid läst att ju fler desto bättre men att man klarade sig fint med 6 st för 5.1.
mvh
/Björn
Man klarar sig fortfarande utmärkt bra med 6 stycken.
Jag brukar säga att 8 är ungefär 8/6 bättre än 6, medan 6 är väldigt mycket mer än 6/4 bättre än 4!
Hmmm... Var det begripligt det där?
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).