P3 förändrar distorsionens karaktär, förresten.
Moderator: Redaktörer
MoonMartin skrev:OK, tack.
Jag får helt enkelt lyfta av locket, gå in och mäta och kolla vad de har gjort egentligen.
Börjar tro att förstärkaren är en FW F5T version 3 i en 1U större låda och nedskruvad till klass AB för att klara kylningen.
pingvinen skrev:Klass A 25% verkningsgrad så det drar fyra ggr mer än uteffekten.
Är elräkningen så betungande? Ca 100 W extra som blir värme. Det blir på ett dygn 2,4 kWh om du aldrig stänger av det. Du kan stänga av när du inte lyssnar så minskar förbrukningen.
Chris71 skrev:MoonMartin skrev:Börjar tro att förstärkaren är en FW F5T version 3 i en´5U, alltså en 1U större låda och nedskruvad till klass AB för att klara kylningen.
Det finns ju ganska många inkarnationer av F5, jag har själv 2st monosteg som levererar ca75W med kaskadkoppling och de värmer upp ca 15kg kylflänsar/kanal till en anständig temperatur så ha svårt att tänka mig att det är speciellt hög klassA effekt om bägge kanalerna huserar i en 1U låda.
Conan skrev:Slår man aldrig av förstärkaren landar det kanske på 2 500:- på ett år om jag räknar rätt. Det är ju en slant.
MoonMartin skrev:Tänker köra dom i en vecka som jag kör de "vanliga" slutstegen och se vad resultatet blir.
MoonMartin skrev:Jag köpte en sån här enkel effektmätare: https://www.kjell.com/se/produkter/el-v ... are-p51909
MoonMartin skrev:Attans glassigt med wifi, dock
HakanC skrev:med wifi-kopplad mätare slipper jag kräla på golvet för att läsa av den
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster