Moderator: Redaktörer
spuj skrev:IngOehman skrev:snip
Om man istället använder en kabel med två tvinnade ledare innanför en gemensam skärm gäller:
Kabelns ena mittledare = används från RCA signal ut (mittstiftet) till XLR +pinne, d v s pin 2.
Kabelns andra mittledare = används från RCA schassie ut till XLR -pinne, d v s pinne 3.
Kabelns skärm = används från RCA schassie ut till XLR pinne jord, d v s pinne 1.
Finns det någon rekommenderad signalkabel med två ledare och skärm i klass med t.ex. RG62?
Mitt just införskaffade Rotel 1090 verkar vilja ha semibalanserade kablar för att bli tyst.
spuj skrev:Finns det någon rekommenderad signalkabel med två ledare och skärm i klass med t.ex. RG62?
Mitt just införskaffade Rotel 1090 verkar vilja ha semibalanserade kablar för att bli tyst.
bakerman22 skrev:En liten bump med en undran om det funkar på samma sätt att få bort brum med semibalanserade kablar när man ska ha ett cr80s mellan för och slutsteg ?
boom skrev:bakerman22 skrev:En liten bump med en undran om det funkar på samma sätt att få bort brum med semibalanserade kablar när man ska ha ett cr80s mellan för och slutsteg ?
Nix har du brum så börja att leta fel. och hur du har satt upp kedjan med apparater .
Har du ingen jordlopps omkopplare på pa stegen .
bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:En liten bump med en undran om det funkar på samma sätt att få bort brum med semibalanserade kablar när man ska ha ett cr80s mellan för och slutsteg ?
Nix har du brum så börja att leta fel. och hur du har satt upp kedjan med apparater .
Vad är det...?
Sanjuro skrev:Åh tack, den här infon kommer verkligen lägligt då jag ska försöka få ihop ett par semibalanserade kablar innan helgen.![]()
Supra Bi-line, säljs den på löpmeter?
Tillägg: kikade just på den - den såg rätt tjock och bångstyrig ut - finns det en smidigare/tunnare variant av kabel någon kan rekommendera?
boom skrev:bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:En liten bump med en undran om det funkar på samma sätt att få bort brum med semibalanserade kablar när man ska ha ett cr80s mellan för och slutsteg ?
Vad är det...?
Vad har du för steg länka till en manual .
sen har du väl samson convertern in kopplad med??
bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:En liten bump med en undran om det funkar på samma sätt att få bort brum med semibalanserade kablar när man ska ha ett cr80s mellan för och slutsteg ?
Vad är det...?
Vad har du för steg länka till en manual .
sen har du väl samson convertern in kopplad med??
Jag har brummet i stegen till frontarna. Där har jag ingen linebox.
bakerman22 skrev:XPA-1 är sålda. Nej. Det brummade inte lika mycket med dom.
Nu har jag två Dynamic Precision PA-402.
Min önskan är att DP är känsligare för störningar på något sätt...![]()
Har lakritssnöre mellan för och slutsteg nu, men har en Supra ligger på posten som jag ska hämta idag.
Har inte testat att vända kontakten i uttaget, om nu det kan göra någon skillnad...
bakerman22 skrev:XPA-1 är sålda. Nej. Det brummade inte lika mycket med dom.
Nu har jag två Dynamic Precision PA-402.
Min önskan är att DP är känsligare för störningar på något sätt...![]()
Har lakritssnöre mellan för och slutsteg nu, men har en Supra ligger på posten som jag ska hämta idag.
Har inte testat att vända kontakten i uttaget, om nu det kan göra någon skillnad...
bakerman22 skrev:Frågan var om jag kunde ha Inos filter, cr80s, mellan försteg och slutsteg, men ändå kunna koppla semibalans ?
Det funkar tydligen inte då..
DQ-20 skrev:4mm2 kabel.
2-ch skrev:DQ-20 skrev:4mm2 kabel.
Varför behövs det en så grov ledare?
Mich skrev:Eventuellt kan det hjälpa att köra med den balancerade ingången på 1090, men... Nu är det ju så att detta steg (inuti) har se ingång (ej diffad/balancerad). Sedan har de lagt till ett konverter från diffad ingång till se. Denna grej försämrar tydligen ljudet lite. Så då känns det inte riktigt bra att köra så.
Hur står alla apparater, nära varandra?
//Michael
MorganM skrev:Mich skrev:Eventuellt kan det hjälpa att köra med den balancerade ingången på 1090, men... Nu är det ju så att detta steg (inuti) har se ingång (ej diffad/balancerad). Sedan har de lagt till ett konverter från diffad ingång till se. Denna grej försämrar tydligen ljudet lite. Så då känns det inte riktigt bra att köra så.
Hur står alla apparater, nära varandra?
//Michael
Jag läste också någonstans att rca ingångarna låter bäst.
Dom står i ett stereo rack,så dom står ganska nära varann.
Något jag inte provat.är att försöka få ordning på alla kablar på baksidan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster