Moderator: Redaktörer
phon skrev:RogerGustavsson skrev:På RS 33-2050 får man förstora en del kondensatorer för att ändra basavskärningen. För diskanten minskar man den enda som sitter där. Kan ge lite instabilitet om den görs för liten.
Jo, jag har bruxen. Man kan nästan inte sätta så mycket mindre än 4,7pF som redan sitter där, det är väl några p redan i foliet. Får nog mäta upp eländet först.

phon skrev:Fy attan!![]()
Starkt var det, behövs kraftiga trumhinnor kanske? Eller dom blir väl kraftigare med träning ....![]()
Har en precis likadan dB-mätare, det enda jag gjort med den är att flytta ut miken. Hur den stämmer har jag ingen aning om, man kanske skulle mäta mätaren nån dag?
MattiasKarlsson skrev:I söndags, vid lyssningsplatsen
MattiasKarlsson skrev:Nejdå, varför det? Det är ju kul att testa vad systemet går för ju. Personligen så tycker jag, enligt den mätaren, att 85-95 dB vid lyssningsplatsen är fin normal volym vid aktiv lyssning.
kodapa skrev:
Hur lyckades du skruva/bryta isär den?
Svante skrev:Då hoppas jag att du hade hörselskydd på dig.
MattiasKarlsson skrev:Svante skrev:Då hoppas jag att du hade hörselskydd på dig.
Nej, inte alls. Gå på någon spelning så har du nästan dom nivåerna med.
MattiasKarlsson skrev:Svante skrev:Då hoppas jag att du hade hörselskydd på dig.
Nej, inte alls. Gå på någon spelning så har du nästan dom nivåerna med.
MattiasKarlsson skrev:Vem säger jag spelar på 119 dB varje dag? Det var ju ett test.
KarlXII skrev:MattiasKarlsson skrev:Vem säger jag spelar på 119 dB varje dag? Det var ju ett test.
Exakt. Men de där 85-95 dB vid normal aktiv lyssning då?
Svante skrev:Går du utan proppar på sånt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster