zartok skrev:det finns väl bara två typer av strängar? den genomskinliga och den ej genomskinliga?
Sen finns det massiva och lindade.
Moderator: Redaktörer
zartok skrev:det finns väl bara två typer av strängar? den genomskinliga och den ej genomskinliga?
NiklasF skrev:Varför inte bara såga upp frigoliten med en fintandad såg?
zartok skrev:då vart det kört. fast jag kanske kan fråga den som säljer mina strängar?
massiva måste vara mer hållbara, så det blir nog såna.
Adhoc skrev:Köp en fungerande gammal brödrost på loppis o slakta. Många meter glödtråd och ratt att vrida på för effekten.
Nattlorden skrev:Adhoc skrev:Köp en fungerande gammal brödrost på loppis o slakta. Många meter glödtråd och ratt att vrida på för effekten.
snyggt outside-the-box-tänkande!
paa skrev:Nattlorden skrev:Adhoc skrev:Köp en fungerande gammal brödrost på loppis o slakta. Många meter glödtråd och ratt att vrida på för effekten.
snyggt outside-the-box-tänkande!
230V fritt exponerat?
Adhoc skrev:Köp en fungerande gammal brödrost på loppis o slakta. Många meter glödtråd och ratt att vrida på för effekten.
zartok skrev:Tack för ert engagemang, allihopa! Jag har köpt tre st strängar på stan idag,ska det om det fungerar. Om inte har jag en brödrost hemma som nog ingen skulle sakna...
Köpte även en labgenerator eller vad dom nu hette, men en som var lite starkare än dom lorden föreslog. Kändes att det är lika att köpa lite rejälare för säkerhetsskull. Det börjar bli redo!
Nattlorden skrev:Han skall väl kapa frigolit, inte fingrar? Går att sätta den med en egen jordfelsbrytare. Stötar har man väl fått massor av gånger, inget mer med det. (Man måste ju inte kapa på diskbänken och stå och hålla i den med andra handen precis...)
zartok skrev:Tack för varningen, men jag ska inte röra tråden. Har råkat ta i en koppartråd som kom fel mellan två bilbatterier och det sved rätt länge efteråt. Huden var väckdet misstaget gör jag inte om. Vi hade inga startkablar btw
http://www.kjell.com/sortiment/el/strom ... 0-w-p44421
Det var detta labbaggregat som jag köpte. Det bör räcka. Baserat jag på att det är kraftigare än lordens första rekommendation
zartok skrev:Ja pallar den inte så blir det väl att ge sig på brödrosten misstänker jag. Dom trådarna blir varmahittade 20mm slät tråd som jag hoppas fungerar.
zartok skrev:Jag menade att tråden var 0.20 mm
zartok skrev:vi håller tummarnajag ska nog göra det imorgon, får se vad som händer då. håller tummarna stenhårt. hoppas på att köra igång idag eller imorgon. fungerar det bra så lär jag ha ett par diffusorer bakom frontarna rätt tidigt. ja, dom måste målas också, men jag får höra hur det fungerar. bakom högtalarna ska jag bara diffusera rätt kort har jag tänkt, men vi får se vad det blir. bakom soffan vill jag gärna ha lite större skiftning iaf. ska testa. får se vad som händer
zartok skrev:vi håller tummarnajag ska nog göra det imorgon, får se vad som händer då. håller tummarna stenhårt. hoppas på att köra igång idag eller imorgon. fungerar det bra så lär jag ha ett par diffusorer bakom frontarna rätt tidigt. ja, dom måste målas också, men jag får höra hur det fungerar. bakom högtalarna ska jag bara diffusera rätt kort har jag tänkt, men vi får se vad det blir. bakom soffan vill jag gärna ha lite större skiftning iaf. ska testa. får se vad som händer
Kronkan skrev:Tänk på att om du målar dem så kommer absortionen minska. Hittar inte länken där det finns beskrivit. Men vill minnas att sådant materiel som du skall arbeta med absorberar något mindre målade. Bara upplysningsvis.
Sedan tänk också på ångorna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster