Finns det möjlighet att F/E-mäta apparaterna genom att exempelvis lyssna/mäta på skillnadssignalen? Skulle det vara en procedur varvid man kan minska antalet F/E-lyssningar?
T
Moderator: Redaktörer
Thomas_A skrev:Finns det möjlighet att F/E-mäta apparaterna genom att exempelvis lyssna/mäta på skillnadssignalen? Skulle det vara en procedur varvid man kan minska antalet F/E-lyssningar?
T
Att den kanske kan påvissa mycket små ( obetyliga) fel känns inte som något jätteproblem tycker jag. Men finns det risk att hörbara fel inte visar sig?Svante skrev:Problemet med metoden är att den hittar saker som man inte vet om de hörs. Den förstärker ju felen, som kanske är ohörbara annars.
Men tanken är intressant.
Thomas_A skrev:Allt är ju relativt men jag kan tänka mig att man kan göra vissa korrelationsstudier med det som är hörbart. Om man skulle använda skillnadssignal som grovsortering av intressanta apparater, skulle det fungera?
Thomas_A skrev:Allt är ju relativt men jag kan tänka mig att man kan göra vissa korrelationsstudier med det som är hörbart. Om man skulle använda skillnadssignal som grovsortering av intressanta apparater, skulle det fungera?
Användare som besöker denna kategori: genstruktur, Welpapp och 11 gäster