Moderator: Redaktörer
celef skrev:nu var det ett tag sedan jag körde justmls, men visst kan man köra i 2ch-mode och då kompenseras allt man kopplar in i realtid, man slipper kalibreringsfiler och annat?
housemicke skrev:vill ni ha mer/andra kurvor så får ni säga till. säg även till om det ska vara med filter och dylikt. har jag lagt in för mycket så säg till så tar jag bort det som ni inte behöver.
paa skrev:housemicke skrev:vill ni ha mer/andra kurvor så får ni säga till. säg även till om det ska vara med filter och dylikt. har jag lagt in för mycket så säg till så tar jag bort det som ni inte behöver.
Det vore ju bra om man kunde avläsa skalor och värden på båda axlarna.
Angående frekvensgång så kunde det väl vara intressant att köra den utan filtrering?
KarlXII skrev:M-Audio Mobilpre USB, loopbackad med en tiometers lakritskabel!
KarlXII skrev:Svante skrev:
Den där "knycken" vid 7000 Hz ser väldigt konstig ut. Du kom inte åt volymkontrollen eller nåt?
Nej, den var dessutom repeterbar.
housemicke skrev:vill ni ha mer/andra kurvor så får ni säga till. säg även till om det ska vara med filter och dylikt. har jag lagt in för mycket så säg till så tar jag bort det som ni inte behöver.
phon skrev:housemicke skrev:vill ni ha mer/andra kurvor så får ni säga till. säg även till om det ska vara med filter och dylikt. har jag lagt in för mycket så säg till så tar jag bort det som ni inte behöver.
Det där kortet verkar ju bra. Det är lite 50Hz brum med, varfrån kommer det?
Svante skrev:KarlXII skrev:Svante skrev:
Den där "knycken" vid 7000 Hz ser väldigt konstig ut. Du kom inte åt volymkontrollen eller nåt?
Nej, den var dessutom repeterbar.
Sjukt... Det var inte så att någon av kanalerna var överstyrd analogt före A/Dn? Kan du mäta vid, säg 10 dB lägre nivå?
Kurvan ligger vid 0 dB och där brukar det vara väldigt nära överstyrning. Samtidigt så verkar inte Tombstone ha detekterat överstyrning, vilket förbryllar mig.
phon skrev:housemicke skrev:vill ni ha mer/andra kurvor så får ni säga till. säg även till om det ska vara med filter och dylikt. har jag lagt in för mycket så säg till så tar jag bort det som ni inte behöver.
Det där kortet verkar ju bra. Det är lite 50Hz brum med, varfrån kommer det?

housemicke skrev:det går inte att ställa FFT-size, det finns bara default.
KarlXII skrev:Här är en kurva med lägre nivå och latency. Det går att få den i princip spikrak på ännu lägre nivåer. Det där guppet vid 7kHz är borta iaf.
KarlXII skrev:Sirp misslyckas jag med som vanligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster