I första bilden ser jag en grön/gul tråd från centrumstiftet på nätbrunnen som går direkt till en förskruvning på nätaggregatet. Det är på det stiftet PE sitter på en IEC C13 kontakt. Antar att TS har en sådan nätbrunn som också har en förbindelse mellan stiftet och skruvanslutningarna.
Men tänk på att eloxering är en bra isolator!!! Det kan vara kontinuitetsbrytande! Lack ännu värre om det är ett sådant chassi. Men det har nog TS tänkt på.
P o N ledarna går via frontswitchen till nätagget. De är gråa/bruna. .
Jag ser också en grön/gul sekundärjord /matningsjord som går till Najdakortet, men är den gul så är den, ibland ser man saker fel...
(jag såg fel på en grön N ledare och trodde det var PEN i vårt spisuttag, det kunde gått åt h-e, meten is weten och standardanslutningar såklart)
Däremot tycker jag inte om att ha samma färg på +-1XV matningen som till 230VAC matningen oxå

Och svart till 5V?
Ta det inte som hård kritik men kunde du inte valt andra färger, det är ju klenspänning så vilken tråd som helst duger ju.
Isolerade kabelskor är också en god idee på flatstifsanslutningar till switch och nätbrunn, ser inte om det är det. Helst inte löda...
Jag lovar på min mammas heder att nätaggregatets chassi är anslutet till förskruvningen med jordtåten. Därefter får TS ta ansvar för kontinuiteten mot resten av chassit

Är Najdas skruvhål signaljordade, och är några delar av externa kontakter jordade i chassit? Du kan ju få jordslingor den vägen också genom alla kablar.
Hoppas det löser sig med UrSvs filter, det finns externa filter att sätta sladden i men man vill ju ha en så kort sladd som möjligt. Kanske du hittar någon äldre monitor IEC sladd med internt avstörningsfilter/ferritklump på sladden. Man kan också klampa lösa ferriter runt nätsladden. Då får du ett L ingångsfilter o lite gör det alltid. Jag brukar spara sådan lösa om jag hittar. Kan kolla om jag hittar i lådorna.
Med tungan rätt i mun, kanske man kan löda en bra X konding över anslutningarna på nätbrunnen men då måste du säkerställa isoleringen (inte eltejp!) mot chassit mha krympfilm som ger tillräcklig isolering.