Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-10-31 14:12

Morello skrev:
Ranefjord skrev:Håller med Mayro. Forumet är enkelspårigt och jag tror det kommer att förbli så. Emellanåt känns det som att alla trådar på något sätt kretsar kring LTS och deras tankar. Sanningar presenteras ideligen. Håller man inte med, får man idiot-stämpel.

Jag kan hålla med om att forumet är något likriktat. Sedan har jag noterat att det finns ett gäng som sällan presenterar något de själva kommit fram till efter funderingar och kontemplation, utan hellre väljer den lätta vägen och håller med någon eller några.

Vidare tycker jag att man på ett forum måste tåla att bli ifrågasatt. Den som ifrågasätter bör göra det med en god ton - ungefär som när man i verkligheten sitter i en sal och lyssnar på en avhandling.
Blir man ifrågasatt med en hyfsad ton tycker jag inte att det finns någon anlöedning att brusa upp; bara att argumentera för sin ståndpunkt eller i förekommande fall revidera den. 8)

Ännu ett toppen inlägg. :D

Vidare då skulle jag önskar lite mer hemma hos repotage. Sist någon önskade det så fick han/hon till svar att de inte ville se bilder på kaffebröd. Trist svar, tycker det är kul att se hur ni har det där hemma hur ni har byggt om er stereo. Tyckte förresten att det var kul att se hur Rydberg hade det där hemma.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 14:14

kribban...

du förstår fel.. Eller så har du inte läst vad jag skrivit.

Det är INTE begränsande det handlar om för fem öre.. moderatorerna ska inte stoppa folks åsikter.. Men dom bör börja jobba för breddande.. och detta via UPPSTYRANDE så ÄVEN folk törs skriva.

Om vi endast några väldigt få skulle säga upp oss här så var forumets bredd så smal så en midja på en barbidocka var att anse som rent fet..för att bildlikt visa vad man menar...

Men moderatorer. Vad är ert mål med detta forum? Vore väldigt trevlig att se vad NI tänker om detta lite också..

Är målet verkligen att forumet skall se ut som idag här?

via era åsikter ser ju vi alla om det föreligger nån skillnad mellan hur det ser ut och vad målet är..

Vad som STÅR som mål är långt ifrån det som idag är detta forum i alla fall.. det är så solklart så det inte bara går att se bort ifrån..

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-10-31 14:15

Jens skrev bl.a.
"...Håller man inte med, får man idiot-stämpel."
Har du fått idiotstämpel? TIllåt mig att svara: nej. Jag vet ingen annan som fått det heller. Men det är förstås en subjektiv upplevelse om man tycker det.

Vad utmärker ett icke inskränkt forum?
Enligt mig är det ett tillåtande klimat att diskutera forumet utan att bli hänvisad till PM med admins. Precis som i denna och ett otal andra trådar.
Jag skulle vilja säga att det är det enda, dvs det viktigaste kriteriet på ett vidsynt forum, det finns inte många sådana. (säger en som inte kollat så många andra fora)
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 14:27

Dimitri..

Att man diskuterar ett forums stora nackdel betyder ju aldrig det inte finns stora fördelar OCKSÅ..

detta att man inte hela tiden får pm om det ena efter det andra är en av dom bästa saker detta forum har..

konstuktiv kritik är framåtskridande.. inget annat.

beröm har sin tid. Men just nu behövs rätt akuta drag för att blåsa liv här i debaterna.. detta uppnår man inte via att en bunt polare med samma klubbtröja sitter o delar samma syn på saker o ting..

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-10-31 14:33

Håller med om att det vore verkligt kul med en massa hemmahos-reportage.

Om det är sant som Mats påstår att någon eller några bekämpat hemma-hosreportage genom att säga att de inte vill se bilder på kaffebröd är det ju nästan sorgligt.

Hemmahos-reportage som är så kul. Mer så'nt! I synnerhet när det handlar om hemmabyggen och/eller spektakulära grunkor!

Tycker å andra sidan att det är lika fel att yttra sitt missnöje med bilder på kaffebröd, som att yttra sitt missnöje med folk som "håller med", och även att sätta sig till doms över att de som håller med om något inte själva kommit fram till det efter funderingar och kontemplation.

Det är väl bättre att de som vill göra hemmahos-reportage får göra det, och att de som håller med om något (i synnerhet om det beror på egna funderingar och kontemplation!) får göra det.

Varför vill alla reglera vad andra skall tycka och göra hela tiden? :(

Fast jag håller med Morello helt om att det vora kul med massor av tänkare som berättar om sina tankar och slutsatser. Men det borde inte behöva betyda att det skall bli otillåtet att hålla med någon annan dock, ej heller att den som håller med om något skall degraderas till att vara en medlallare, utan egen tankeförmåga. :x

Jag håller ofta med om det som vissa säger här på faktiskt.

Vem skall döma om jag tycker något själv, om jag saknar egna åsikter? Varsågod att räcka upp handen den som tar på sig uppdraget. 8)

(Det är en person som jag INTE vill se som moderator.)

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-10-31 14:39

IngOehman skrev:Håller med om att det vore verkligt kul med en massa hemmahos-reportage.

Om det är sant som Mats påstår att någon eller några bekämpat hemma-hosreportage genom att säga att de inte vill se bilder på kaffebröd är det ju nästan sorgligt.

Hemmahos-reportage som är så kul. Mer så'nt! I synnerhet när det handlar om hemmabyggen och/eller spektakulära grunkor!

Tycker å andra sidan att det är lika fel att yttra sitt missnöje med bilder på kaffebröd, som att yttra sitt missnöje med folk som "håller med", och även att sätta sig till doms över att de som håller med om något inte själva kommit fram till det efter funderingar och kontemplation.

Det är väl bättre att de som vill göra hemmahos-reportage får göra det, och att de som håller med om något (i synnerhet om det beror på egna funderingar och kontemplation!) får göra det.

Varför vill alla reglera vad andra skall tycka och göra hela tiden? :(

Fast jag håller med Morello helt om att det vora kul med massor av tänkare som berättar om sina tankar och slutsatser. Men det borde inte behöva betyda att det skall bli otillåtet att hålla med någon annan dock, ej heller att den som håller med om något skall degraderas till att vara en medlallare, utan egen tankeförmåga. :x

Jag håller ofta med om det som vissa säger här på faktiskt.

Vem skall döma om jag tycker något själv, om jag saknar egna åsikter? Varsågod att räcka upp handen den som tar på sig uppdraget. 8)

(Det är en person som jag INTE vill se som moderator.)

Vh, iö

Om du menar mig Ingvar så håller jag faktiskt med dig. Jag har för kasst temprament, en moderator måste ha ett bra temprament och inte brusa upp för minsta lilla. Dessutom vet jag att du tycker jag är dum i skallen. 8)
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 14:48

tråden är för viktig Mats för det skall bli "sådan diskution" kanske.. Eller hur?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-10-31 14:50

mats skrev:Men då ställer jag en fråga till IÖ och Nattlorden, varför tror ni att folk från det oLtsiska landet inte skriver här? Alltså seriösa som gillar hifi o hembio. Varför tror ni de inte vill skriva här?

Håller egentligen inte med... för jag var oLTSisk när jag kom hit och det tycker jag mig sett andra ha varit också. Personligen tycker jag att jag lärt mig otroligt mycket här och pga det så har jag valt en annan inriktning på mitt stereobygge. Att du sedan kanske inte tycker att det är rätt utvecklingsriktning, det får stå för dig i så fall.

Men annars är det väl mest att de inte hittat hit? Eller att de inte hittar den typen av snack de förväntar sig och försvinner igen innan de gett forumet en chans. 500 av medlemmarna här har aldrig skrivet ett inlägg. 500 ytterligare har skrivit max 10...
Ingen aning om vadför snack som förs bakom ryggen på oss på andra fora, jag läser inga andra, men ryktet kanske inte hjälper nyrekryteringen?

Att folk tröttnar på att läsa bråk är säkert en anledning, men du och jag har diametralt olika uppfattningar om vem det är som bråkar, så det verkar inte lösbart. Det är i alla fall inte LTSare som ideligen skriver "LTS" överallt (även om det blev ett par undantag här). Personligen är jag fullständig ointresserad av att bli kopplad till LTS även om jag råkar vara medlem för att jag ville ha byggbeskrivning till ett par baslådor - i allt är det mina egna åsikter som framförs och dessa påverkas inte en millimeter av något medlemskap. Så jag är säker på att hade tjatandet om detta ämnet... att studsa runt och kalla detta för ett LTS-forum och så vidare, är enbart kontraproduktivt. Live and let live. Var dig själv och strunt i vad andra är. Mer trådar med bilder på badrumsvågar och sån't istället.

------------------

Att forumet skulle vara smalt håller jag INTE med om. Bredden är snarare häpnadsväckande. Här pratas om musik både live och på skiva, här byggs det själva, här postas om sina egna anläggningar och skrivs om mässbesök, här är folk från relativa nybörjare till proffs och lärare. ...och så en emellanåt helt fantastisk OT-sektion!

Jag kan tro att det är mer "vinsnack" på andra forum och "igår var jag inne i butiken och lyssnade på...". Men det vore inte något som störde mig om fler gjorde... själv gör jag det så sällan att jag inte kan bidraga med det, även om jag faktiskt.se gjorde det efter att jag var och lyssnade på B&O's stora...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2005-10-31 14:57

Tycker inte heller att det är smalt på forumet. Däremot är det en mindre grupp människor som brukar diskutera smalt med varandra och gör det ofta och väldigt mycket. Det bästa sättet att öka bredden är väl att skiva om det man själv tycker är intressant i stället för att några få hela tiden måste beskylla vandra att det skrivs för mycket om något visst.

Klaga inte på att det skrivs för mycket. problemet är ju att det skrivs för lite...

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-10-31 15:04

Tycker inte heller att forumet är smalt.
Någon har sagt att LTSare borde hålla sig till ett eget forum. Det vore verkligen att utstänga en minoritet.
Dessutom tillför de (LTSare) en bredd som saknas eljest.

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-10-31 15:07

Tycker att moderatorerna hitills har gjort ett alldeles utmärkt jobb men visst kan det bli lite ensidigt ibland. Mycket om LTS, Ino, Nad 208 och dvd-spelare från Pioneer men det beror ju inte på moderatorerna utan på att "LTS-folket" ( och dess adepter ) är mer
på bettet, mer aktiva på forumet. Tycker att Mayro har en poäng när han talat om ensidigheten men det är ju inget jobb för moderatorerna utan för forumets medlemmar.
Det tråkigaste på forumet det är när man snackar skit om andra forum. Dagisvarning på sådana inlägg och kanske ett jobb för moderatorerna.
McIntoshnörd!

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-10-31 15:16

Låt mig då påminna att de långa, heta trådarna om pioneer 668 och NAD 208an inte startades av LTS-are.
Man kan kanske med fog säga att trådarna startades som en reaktion på 668/208 superlativen, visst. Men det är dessa trådar som etsat sig fast i minnet och utgör en historisk referens för många (tror jag).
Jag tycker att dessa trådar har varit mycket bra, btw.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-10-31 15:18

Nattlorden, kanske är de trötta på den "enda sanningen"? Det finns många som kanske upplever att man måste bevisa mätmässigt varför det är så och så. Rätt trist att få i ansiktet som jag har fått när jag berättade om min Sword att jag tycker det är en bra kabel. Genast fick jag upp att det var säkert placebo. Varför kan de inte acceptera att jag tyckte det lät bra utan att ha med att det var placebo. När jag läser sådant så får jag uppfattningen att de skrattar och tycker att han den där mats har gått på placebo.

Vi har alla olika ljudkrav och alla kan vara lika rätt. Vi säger att vi är besök hos doktor Ingvar Öhman. Han har eleverna Nattlorden, mats och Mayro. Doktor IÖ har tre apparater med roliga knappar. Med dessa knappar kan man få fram roliga upplevelser. Doktor IÖ säger

"mina kära duktiga smarta elever" Jag har spelat in livemsusik när jag var och hälsade på Berwaldshallen" "NI har alla varit där och hört stycket live" " Nu skall ni ordna knapparna så att musiken låter exakt så som ni upplevde den"

Jag är övertygad att vi hade fått tre olika svar, eftersom vi upplever verkligheten olika.

Jag har inget emot att vissa här vill att det skall låta som på skivan, men då skall det vara lika accepterat att man kan ha ett annat ljudkrav.

En del vill ha det färgat för det är närmre verkligheten för dom. Men jag upplever det som om man inte vill ha ofärgad anläggning så är man ute och cyklar. Men jag kanske upplever det fel och i så fall är det ju bra

Sedan skulle det vara spännande med mer repotage tex hos Supra, Audio pro eller något annat hifiställe här i SVerige.

´Björn tro inte nu att jag är arg på dig, inte det minsta och du får såklart välja hur du vill ha det, vore knäppt annars.

Iö förlåt mig för min dumhet. Men du menade väl mig när du skrev att du inte vill ha en viss person som moderator :wink:

Obs jag vill inte ha ett forum som accepterar allt utan att ifrågasätta. Men ifrågasätt gärna med god ton.

Ha det bra alla :D

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-10-31 15:20

hajen1 skrev:Tycker att moderatorerna hitills har gjort ett alldeles utmärkt jobb men visst kan det bli lite ensidigt ibland. Mycket om LTS, Ino, Nad 208 och dvd-spelare från Pioneer men det beror ju inte på moderatorerna utan på att "LTS-folket" ( och dess adepter ) är mer
på bettet, mer aktiva på forumet. Tycker att Mayro har en poäng när han talat om ensidigheten men det är ju inget jobb för moderatorerna utan för forumets medlemmar.
Det tråkigaste på forumet det är när man snackar skit om andra forum. Dagisvarning på sådana inlägg och kanske ett jobb för moderatorerna.

bra sagt angående snacka skit om andra forum. LIka tråkigt om de på hififorum gör det eller här.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-10-31 15:28

Ranefjord skrev:
Håller med Mayro. Forumet är enkelspårigt och jag tror det kommer att förbli så. Emellanåt känns det som att alla trådar på något sätt kretsar kring LTS och deras tankar. Sanningar presenteras ideligen. Håller man inte med, får man idiot-stämpel.

Exakt så är det. Alla som inte tillhör "gänget" här upplever detta forum så även om du inte vill se det så Dimitri. Så jag tror att Faktiskt kommer att förbli ett smalt forum för likasinnande i stort sett då det finns gott om forum för andra som inte vill få en idiot-stämpel på sig bara för att de inte delar dessa "eviga sanningar" som det tjatas om ideligen här.

IÖ skrev:

Det stämmer det som Mats påstår, såg själv de inläggen :roll: och alla var rörande överens att sådant får E och HF hålla på med då det är töntvarning på dem reportagen.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-10-31 15:37

Tycker inte heller att forumet är smalt.

8O Du skämtar va...
Nad, Ino, Denon, Pioneer, Nad, Ino,Denon,Pionner, Nad, Ino, Denon, Pioneer, Sentec, Rotel,Nad, Ino, Denon, Pioneer,Nad, Ino, Denon, Pioneer, Sentec, Rotel,Nad, Ino, Denon, Pioneer,Nad, Ino, Denon, Pioneer, Sentec, Rotel,Nad, Ino, Denon, Pioneer

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-10-31 15:40

Visst har det förekommit synpunkter på bullar i "hemma hos" reportage. Men det ter sig för mig orimligt att någon skulle dra sig för att rapportera på grund av dylika synpunkter.
Har någon gjort det? Alltså låtit bli att posta ett reportage pga bullsynpunkterna.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-10-31 15:43

mats skrev:Nattlorden, kanske är de trötta på den "enda sanningen"? Det finns många som kanske upplever att man måste bevisa mätmässigt varför det är så och så. Rätt trist att få i ansiktet som jag har fått när jag berättade om min Sword att jag tycker det är en bra kabel. Genast fick jag upp att det var säkert placebo. Varför kan de inte acceptera att jag tyckte det lät bra utan att ha med att det var placebo. När jag läser sådant så får jag uppfattningen att de skrattar och tycker att han den där mats har gått på placebo.

Det finns ingen "enda sanningen". Däremot finns det andra ord som har entydiga definitioner. De som är slarviga i sitt skrivande och blandar och ger i vad de väljer för ord riskerar att trampa i klaveret och åka på påpekanden. Men det är ren omtanke.

Tror inte jag någonsin klankat på din Sword, men jag kan tänka mig att de som erbjöd placebo som ett alternativ till varför du tyckte den lät bättre gjorde det i ren omtanke för att spara dig några kronor du kanske behövde bättre till något annat.

Vi har alla olika ljudkrav och alla kan vara lika rätt.

Så länge det gäller smak och inte teori, ja.

Vi säger att vi är besök hos doktor Ingvar Öhman. Han har eleverna Nattlorden, mats och Mayro. Doktor IÖ har tre apparater med roliga knappar. Med dessa knappar kan man få fram roliga upplevelser. Doktor IÖ säger

"mina kära duktiga smarta elever" Jag har spelat in livemsusik när jag var och hälsade på Berwaldshallen" "NI har alla varit där och hört stycket live" " Nu skall ni ordna knapparna så att musiken låter exakt så som ni upplevde den"

Jag är övertygad att vi hade fått tre olika svar, eftersom vi upplever verkligheten olika.

Inte för att vi upplever verkligheten olika (Det gör vi iofs, men vi upplever den precis lika olika alltid) utan för att ljudminne är extrem kort. Skulle man kunna A/B-hoppa mellan Berwaldhallen och stället att ratta på på under en sekund så hade dock möjligheterna ökat. Dock inte till fullständighet då (jag anser) att våra öron och hjärnor inte är tillräckligt bra för att ta på sig ett så komplext problem.

Jag har inget emot att vissa här vill att det skall låta som på skivan, men då skall det vara lika accepterat att man kan ha ett annat ljudkrav.

Det har alltid varit accepterat och kommer alltid att vara accepterat och detta är skrivet till folk minst 100ggr. Varför folk envisas med att glömma det lika fort igen fattar jag inte?

Däremot om du har ett ljudkrav och (tar ett namn i högen) Morello ett annat så kan inte båda era ljudkrav vara sanningen. Max ett av dem, men troligtvis inget av dem.

En del vill ha det färgat för det är närmre verkligheten för dom. Men jag upplever det som om man inte vill ha ofärgad anläggning så är man ute och cyklar. Men jag kanske upplever det fel och i så fall är det ju bra

Nej, då har du uppfattat saken fel. Vad du vill ha är rätt för dig. Den enda gång du mothugg är om du påstår du har rätt. Och då inte för att någon är rädd för att du har det - samtliga skulle vara glada om du hade det... för då skulle vi gärna byta till detsamma... men i påstående medföljer ett bevisningskrav för att vi skall tro på dig.

´Björn tro inte nu att jag är arg på dig, inte det minsta och du får såklart välja hur du vill ha det, vore knäppt annars.

Det är lugnt. Jag är inte arg på dig heller, utan vill enbart hjälpa till att separera äpplena från päronen... och det är lika ok att gilla äpplen som päron... det är bara oordningen av dem som stör mig.

Obs jag vill inte ha ett forum som accepterar allt utan att ifrågasätta. Men ifrågasätt gärna med god ton.

Det tycker jag att vi gör... det är tyvärr dock ofta som den goda tonen missförstås som översitteri, påhopp eller liknande... Det har nog snarare med att personer som har höga krav på precision i skrivandet kommer att låta lite torrt akademiska på kuppen...

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-10-31 15:43

Tycker det är viktigt att den nye moderatorn, inte accepterar politiksnack. För även om det är förbjudet så har det försigott (jag är inte bättre själv. Nej det skall stoppas direkt, för det leder bara till bråk o elende. Visst hade politik varit roligt och likadant religion som IÖ sa, men till 98% så leder det till bråk.

Likadant personangrepp tycker jag skall straffas hårdare med tex att personen blir avstängd en tid. Ok ni gillar att det är öppet och att man får en tillsägelse och sedan är allt bra.

Men den elake kanske räknar med kallt att " ha ha, jag kan köra med mina personangrepp om en månad igen, för jag blir inte avstängd"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-10-31 15:48

Vad är det för fel på kaffebröd? Det om något visar väl på en gemytlig atmosfär vid tillfället? Snarare så jag skäms det inte finns bilder på sådant hemifrån mig när faktiskt.se var där. :oops:

Att strunt i hemreportage pga kaffebrödsbilder är nog ungefär det dummaste jag hört på denna sidan millenieskiftet. Upp till kamp för kaffebröden!

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-10-31 16:03

Nattlorden skrev:
Att strunt i hemreportage pga kaffebrödsbilder är nog ungefär det dummaste jag hört på denna sidan millenieskiftet. Upp till kamp för kaffebröden!

Ett absolut och 100% stöd! Läste något inlägg i en tråd där Pekka beskrev vad han åt till kaffet. Blev tvungen att klä på mig och gå ut för att köpa mig två wienerbröd :oops:
McIntoshnörd!

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2005-10-31 16:10

Roligt att man kan inspirera!

Pekka, med en hel kanellängd och dagens andra espresso på skrivbordet :-)
Kan inte leva utan pop

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-10-31 16:16

PekkaJohansson skrev:Roligt att man kan inspirera!

Pekka, med en hel kanellängd och dagens andra espresso på skrivbordet :-)

:D :D
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 16:46

dimitri skrev:Visst har det förekommit synpunkter på bullar i "hemma hos" reportage. Men det ter sig för mig orimligt att någon skulle dra sig för att rapportera på grund av dylika synpunkter.
Har någon gjort det? Alltså låtit bli att posta ett reportage pga bullsynpunkterna.

Jag lägger inte mina trådar här PGA just detta samt det totala ointresse som ändå finns här bland den stora skaran..

Gör man som jag trådar med massor av bilder.. massor med text.. o betalar stora pengar för resorna så vill man gärna dom skall bli uppskattade också..

För även om det låter fåfängt så tar jag mig tiden att i vecka eller veckor produsera bildtrådar för att "dela med mig" min reseerfarenhet..Och detta för att andra ska få "se" känna" o "va med"

Att då få stå till ansvar för sina ord eller åsikter är inte direkt motivationen för att "dela" med sig direkt..

Men mina ord i denna tråden handlar INTE om just detta. Dom handlar om att SKAPA utrymmet för att KUNNA göra dylika saker bland annat..

Eller för att recensera SINA åsikter om en kabel eller what ever..

Tänk er man skriver om en skiva o alla står o ifrågasätter om man är klok som tycker den är bra.. O då man säger.
"jag gillade den ju" :oops:
Då kommer komentaren. "hur vet du det? har du Mätt att den är rätt" inspelad?"

Och nästa kommer med.
"nehe.. Den FE testade vi, och den är färgad . Men du gillar väl färgade skivor"

Och så fortsätter det i evigheter..

Borde detta INTE verkligen vara en sak som borde styras upp anser ni? Så denna skiva faktiskt KAN få recenseras

Nästa alternativ är ju att man skriver och ingen är ens intreserad av att läsa. Ännu mindre att komentera o vara nyfiken.. Detta då man" kväver" dom som kanske skulle gillat den..
Så dom inte ens vill vara med på forumet o delta...

Ser ni verkligen inte detta som ett problem av astronomiska mått på ett forum där texten säger följande.

"1. Öppet för alla!
Det primära syftet med Faktiskt.se forumsdel är att det ska finnas ett forum som är öppet för alla och alla inriktningar inom hifi och där alla aspekter av hifi-hobbyn ska kunna diskuteras. För att försöka säkerställa att det verkligen inte bli ett forum bara för vissa grupper så är administratörerna och moderatorerna hämtade från alla falanger . Vi har naturligtvis olika synpunkter på saker och ting och favoriserar olika leverantörer, teknologier och/eller andra synsätt.Vi är "Hifi-consultare", "Linnare", "LTS-are" eller bara glada oberoende hifi-entusiaster.
"

några av dom som näms finns ju inte här..
:wink:

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-10-31 16:49

Vad vi ville med detta forum från början (tror jag skrivit detta tidigare, men att upprepa sig verkar vara på modet) var att det skulle vara ett forum för alla. Man (jag var inte med från första början) insåg att precis alla skulle tycka tipptopp om alla delar, men ungefär som public service-media så skall alla hitta ngt som man gillade. För att på ngt sätt säkerställa detta så samlades ett gäng människor som av en händelse var en människa från alla sk "läger". Man skulle nu ha möjlighet att så långt som möjligt föra diskussioner om allt inom hifi. Inget skulle vara hindrat av affärsintressen eller andra dolda agendor. Tidigare hade det varit svårt att ifrågasätta en produkt, och på så vis kunna veta mera om den och varför den fungerar. Detta ville man ändra på.

Vad har hänt? Jo, vad vi inte kunde ana var att "forumcensuren" inte kom från admin/moderator-hållet, utan från själva användarna. Den som har den stora massan med sig har lättare att argumentera ut ngn med motsatt åsikt. Även detta har jag anmärkt på i denna tråd. Vad skall vi/jag göra åt detta? Stänga av 1/4 av antalet forummedlemmar, pga att det är en alldeles för stor massa av ryggdunkeri och samma åsikter? Nej. Absolut inte, det strider mot forumets essens och idé. Det enda och mest effektiva vi/jag kan göra är att be er å det starkasta att skärpa er, tänka efter och vara maximalt ödmjuka mot varann. När ni gjort det så skall ni försöka ännu mer. Respektera varann. Klarar ni inte av detta, så har ni tyvärr inget här att göra. Den insikten huruvida ni är lämpliga, alla och envar, får ni stå för helt själva.

Om det undras vilken linje som gäller, är fortfarande den ursprungliga. Detta är ett forum för alla hifiintresserade människor.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 16:54

ett riktigt V8á inlägg av mycket hög klass.. :) :)
TACK!!!!!!

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2005-10-31 17:04

Om det undras vilken linje som gäller, är fortfarande den ursprungliga. Detta är ett forum för alla hifiintresserade människor.

Fina ord, och alla är välkomna... Då får vi väl hoppas att vi användare skärper till oss, för annars blir det just bara... fint ord. Det har ju prövats förrut, men misslyckats som sagt. Är alla välkomna som det ser ut just nu? Om Mayro har rätt i sina uttalanden så är det inte så... i praktiken.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2005-10-31 17:10

Mayro & V8: Jag håller med om att tonen på detta forum kan vara nedlåtande ibland, det måste vi bli bättre på allihop.

Men både hur kritik framförs och bemötandet av den är viktigt, det hänger liksom ihop, därför har alla ansvar i att skapa en god stämning.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 17:27

Ranefjord skrev:

Fina ord, och alla är välkomna... Då får vi väl hoppas att vi användare skärper till oss, för annars blir det just bara... fint ord. Det har ju prövats förrut, men misslyckats som sagt. Är alla välkomna som det ser ut just nu? Om Mayro har rätt i sina uttalanden så är det inte så... i praktiken.

Det är just detta med "praktiken" jag slagits för här.. Och om en del tror jag gör detta för jag anser detta skoj så har man helt fel. Jag är urbota less på tråden ärligt talat..

Men nu till slut verkar i alla fall en del reagerat här. Och faktiskt även gett stöd för att i ORD ha målsättningen att få mer bredd.

Men ett är då säkert. Moderatorerna MÅSTE tyvärr bli aktivare i att styra upp då dom som INTE inser eller vill inse att det är tid för lite förändringar börjar om med sina sina mantra..

Jag skall lära mig hur man gör bildtrådar här och därigenom ge mitt bidrag till denna förändring..

Så får tiden utvisa OM något av gott kommit ur detta... :wink:

Tyvärr så sattes det in en ny moderator ändå av exakt samma falang som flertalet. Men som sagt. "Tank" kan ju bli en bra sådan ovidkommande sina inriktningar.. Det är ju personen som avgör...inte utrustningen..hoppas man.

tvivel finns. Men man ska ju inte dömma ohört säger man ju. Så som sagt. även där får tiden utvisa resultatet...

Tack för mig i tråden..

MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-10-31 17:32

mats skrev:Dessutom vet jag att du tycker jag är dum i skallen. 8)

Nu är du där igen mats...

Det har jag ALDRIG påstått.

Däremot har DU gjort det många gånger. Blanda inte in mig i det. Vill du berätta att du är ointelligent så får du förstås göra det, hur mycket du vill! Men kom inte och påstå att jag har sagt något sådant.

Vänligen sluta skriv att jag tycker något som du hittar på själv. Det jag tycker, det kan jag berätta om själv. Ibland kan andra berätta om det också, som känner mig väl. Men det gör inte du.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar