Basbodulen i mitten, den lilla på 22 liter, är en gammal som skall ha ett SS8545 element mer för att få ett fylligare OA52 liknande ljud i basen även på OA51... Den spelades inte på då den inte blev bestyckad under helgen...
Lite substans då om du menar lyssningsintryck av högtalare...
(man måste dock inse att lyssna och jämföra högtalare bara utgör kanske 5-10% av en sådan här träff, Massor av trevliga människor att umgås med istället och ett ganska högt "brusgolv"

som resultat av detta umgänge)
Vi spelade OA51.3 med SSC Lyxfilter...
Jag gillar dem med ett fåtal reservationer:
De låter skräniga och ansträngda om man spelar riktigt högt.
De har en lite "såsig" ljudbild.
Vi spelade efter detta på OA51.3 (8545 och T11) med ett nytt filter designat av Naqref...
Jag gillar dessa mera med reservationen att jag vet att Naqref kan ännu bättre, de hade en aning återhållet mellanregister.
Det gick att spela väsentligt mycket starkare utan att ljudet bröt ihop.
Efter detta spelades på Larsen 6...
Dessa lät på alla punkter bättre än de två tidigare (enlig mig då).
Möjligen ett uns för fylliga i basen i mitt rum. (Jag har stabila och stöddiga väggar och golv). Att L6 låter så otroligt bra gör mig bara ännu säkrare på att Naqref kan trimma upp ovanstående OA51.3 till liknande nivåer.
Sedan kom ett par Pärlor... LennartJ´s OA52.2 som Stig själv ville ha dem...
De lät väldigt öppet och trevligt (jag satt tyvärr aldrig i sweetspot för att avnjuta dem fullt ut, men jag kommer ihåg när Lennart hade dem här sist med sina rörsteg och då lät de lysande)
Sedan kom....................................................
Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.