Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Glebster skrev:johanrohm skrev:Bild på Larsen 8 vore trevligt…
...tillsammans med mätkurver, lyssningsintryck, dimensioner, pris, elementval, frekvensgång och lite annat smått o gott...
Glebster skrev:johanrohm skrev:Bild på Larsen 8 vore trevligt…
...tillsammans med mätkurver, lyssningsintryck, dimensioner, pris, elementval, frekvensgång och lite annat smått o gott...
teosig skrev:Larsen 4SC är jag mest nyfiken på, vad har den för pris ? är den nått liknande OA-40CS i utseende, grymt nyfiken på denna.
Naqref skrev:Mer än att vi gillar det och tydligen i princip alla vana Carlssonlyssnare som har lyssnat på dom hemma hos John.
teosig skrev:Jag anmäler mig som förste objektive provlyssnare! på stående fot. Låter som om den bara står runt hörnet för min del då.för det är ju ungefär där jag sitter.
schmutziger skrev:Naqref: Så hur väl kan L4sc o L6sc tänkas fungera som toppar till ett smutt delat system?
Naqref skrev:teosig skrev:Jag anmäler mig som förste objektive provlyssnare! på stående fot. Låter som om den bara står runt hörnet för min del då.för det är ju ungefär där jag sitter.
Du är välkommen att göra så när jag har tweakat färdigt filtret. Men det dröjer nog ett par veckor.
Naqref skrev:schmutziger skrev:Naqref: Så hur väl kan L4sc o L6sc tänkas fungera som toppar till ett smutt delat system?
Mindre bra eftersom de är inte invinklade på rätt sätt.
Densen skrev:1. L8, djupare än breda. Har det med elementens avstånd till väggen att göra? Kanske en bakåtriktad diskant?
Hyfsat stor volym trots litet fotavtryck. 2. Vilken typ av högtalare är det, då med tanke på basarnas utnyttjande? 3. Vilken bas, eller storlek är det på den.
4. Hur är de extra diskanterna riktade?
Det var endast några frågor som önskas svar på. 5. Men det kanske dyker upp, eller har dykt upp på hemsidan? Dessa måste vid tillfälle lyssnas på.
6. Centerhögtalare till OA-princip högtalare, måste väl vara avsedda för stora rum ,med brett mellan högtalarna, för inte behövs väl detta annars?
Förresten, snacka om att kört ifrån SSC, (Hoppas nu bara att den kommentaren inte inbjuder till ett gräl).
7. Men gratulerar och hoppas att du får en välförtjänt framgång med nu snart då en "komplett" uppsättning högtalare.
Naqref skrev:Verkar inte gå helt illa för John.
peh skrev:Nu har den där mässan pågått i fem och en halv timme! NÅGON måste väl ha bilder och/eller intryck att dela med sig av? Var är livebloggen? Var är twitterfeeden?
Waah!
tobm skrev:Från http://www.hifi-punkten.se/skovde09.htm:
johanrohm skrev:6:orna spelade imponerande i en bio installation
Naqref skrev:johanrohm skrev:6:orna spelade imponerande i en bio installation
Det var tydligen någon av konkurrenterna som frågade efter en specialdemo av dom.
Vee-Eight skrev:Plötsligt en dag på HifiPunkten Trollhättan;
rqu skrev:Kommer L8 ha elementskydd, kommer dom se ut som på L6, mina L6 har klarat sig hittills för busiga barn. Sidobasen, hur bra skyddat kommer den sitta i så fall?
bassman skrev:rexq skrev:avr7000 skrev:
Larsen 4SC
Cool låda, men ska skarvarna verkligen vara sådär synliga eller är det en prototyp?
Tänker du på dom vita så står det att det är prototyper..
rexq skrev:Naqref skrev:Förserieexemplar men de ska se ut så. Prototypen såg mycket värre ut.
Finns det nån tanke bakom att man inte spacklat jämt?
Ragnwald skrev:Metallplattorna vid diskanten, skulle ha varit svarta.
mangrove skrev:Hur lyckas Audio Pro? Ingen av deras folierade MDF-lådor har synliga skarvar.
rexq skrev:avr7000 skrev:Här en bild på den vita prototypen där man ser hur skyddet ser ut för den nedre basen...
Funderades det något på att ha basen i botten?
schmutziger skrev:Snygga Naqref!
Är metallplattorna någon slags utveckling/derivat av hornladdningen i trevägarna?
+1Erik_Johansson skrev:Ragnwald skrev:Metallplattorna vid diskanten, skulle ha varit svarta.
+1
/Erik
MagnusÖstberg skrev:När man tittar på dem "live" så ser det lite störande med de blanka begränsningsytorna. Det är för mycket blickfång.
Du har en rätt hyffsad designådra tycker jagVee-Eight skrev:MagnusÖstberg skrev:När man tittar på dem "live" så ser det lite störande med de blanka begränsningsytorna. Det är för mycket blickfång.
Min designådra säger att de borde lackas i svart krymplack så de får en skrovlig yta.
MagnusÖstberg skrev:Den går djupare och är kraftfullare på alla vis, men jag har inte riktigt förlivat mig med diskantenergin.
MagnusÖstberg skrev:Det låter bra.
Högtalarna har stor potential och är en naturlig storebror i serien. Ser fram emot att få lyssna till dem kommande helg, för det utgår jag från att det finns möjlighet till.
Naqref skrev: Undre gränsfrekvens ligger i regionen 27Hz.
Nattlorden skrev:Om ni inte vet vad som skall förbättras på diskanten, så har ni i alla fall jobb kvar att göra här...Naqref skrev: Undre gränsfrekvens ligger i regionen 27Hz.
...fila av 10Hz till.
Naqref skrev:Fast priset blir ett helt annat.
Nattlorden skrev:Naqref skrev:Fast priset blir ett helt annat.
Ok, då har vi nästa filande klart på förhand också!![]()
![]()
Naqref skrev:Jag är rätt övertygad att de potentiella kunderna tycker att vi ligger rätt prismässigt.
Naqref skrev:L8 har funnits i butik sedan några månader. Tyvärr finns ingen info om den på hemsidan och jag personligen känner att den är ett litet sorgebarn.
Naqref skrev:L8 har funnits i butik sedan några månader. Tyvärr finns ingen info om den på hemsidan och jag personligen känner att den är ett litet sorgebarn. Vi får hoppas att killen som gör den tar sig i kragen och uppdaterar informationen snart.
Beorn skrev:Någon som sett L6 SC "in the wild" ännu? Finns den att köpa?
Hösten närmar sig och denna säsongen vill jag ha femkanalsljud
Naqref skrev:Beorn skrev:Någon som sett L6 SC "in the wild" ännu? Finns den att köpa?
Den finns att köpa. Passar sig bäst till L8. Annars rekommenderas L4SC (i a f som bakkanaler).
Naqref skrev:Beorn skrev:Någon som sett L6 SC "in the wild" ännu? Finns den att köpa?
Den finns att köpa. Passar sig bäst till L8. Annars rekommenderas L4SC (i a f som bakkanaler).
Nahaz skrev:Glebster:
Hifi skåne har dom i affär och på sin hemsida, men priserna är lite högre än de Naqref anger (även om det är styck vs per par).
L4SC 430*273*195Beorn skrev:Någon som har sett måtten på -SC högtalarna och kan dela med sig?
paa skrev:Nahaz skrev:Glebster:
Hifi skåne har dom i affär och på sin hemsida, men priserna är lite högre än de Naqref anger (även om det är styck vs per par).
De som dom har på hemsidan är väl bara vanliga L4/L6, men centern är ju mycket mindre och torde väl också kosta lite mindre.
paa skrev:L4SC 430*273*195Beorn skrev:Någon som har sett måtten på -SC högtalarna och kan dela med sig?
Finns här i tråden:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 545#823545
Beorn skrev:paa skrev:L4SC 430*273*195Beorn skrev:Någon som har sett måtten på -SC högtalarna och kan dela med sig?
Finns här i tråden:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 545#823545
Ah trevligt! Sett måtten på L6SC också? framför allt höjden jag behöver veta
Naqref skrev:Här finns en recension av Låtta i det Amerikanska On-line-magasinet Positive Feedback:
http://www.positive-feedback.com/Issue69/larsen8.htm
Naqref skrev:Här finns en recension av Låtta i det Amerikanska On-line-magasinet Positive Feedback:
Naqref skrev:Tackar!
Det har väl infunnit sig några faktafel i artikeln men vafan. Det gör inte så mycket.
Naqref skrev:Tackar!
Det har väl infunnit sig några faktafel i artikeln men vafan. Det gör inte så mycket.
KarlXII skrev:Naqref skrev:Här finns en recension av Låtta i det Amerikanska On-line-magasinet Positive Feedback:
Vilken fin kritik! Jag är glad för er skull.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 6 gäster