Det jag mest märker av är att dom är ljusa/vassa i diskanten.
Visserligen är kantupphängningarna dåliga på basarna men det borde väl inte påverka!?
Dom mjällar oxå..

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
imac skrev:Visserligen är kantupphängningarna dåliga på basarna men det borde väl inte påverka!?
imac skrev:Dom mjällar oxå..
Jämfört med piP så låter de ljusare,
imac skrev:Jämfört med piP så låter de ljusare,
Var precis samma intryck som jag fick!
Tror att det var 3D som jag fastnade för när jag lyssnade på dom för >15år sedan! Fanns inget av detta när jag lyssnade nu så då kan man inte bli mer än besviken![]()
JTarnstrom:
Hur ser din setup ut för OA51orna?
Men... du lyssnar ju inte på ett par OA51, du lyssnar på trasigt junk..imac skrev:Jämfört med piP så låter de ljusare,
Tror att det var 3D som jag fastnade för när jag lyssnade på dom för >15år sedan! Fanns inget av detta när jag lyssnade nu så då kan man inte bli mer än besviken![]()
JTarnstrom:
MagnusÖstberg skrev:Men... du lyssnar ju inte på ett par OA51, du lyssnar på trasigt junk..imac skrev:Jämfört med piP så låter de ljusare,
JTarnstrom:
Vee-Eight skrev:Nu kan jag minnas tokigt, men det kan vara så att diskanterna kan ha varit bytta en gång i tiden. Ursprungligen var de rätt ok, men fick i senare batcher från Peerless spretigare utfall gällande kvalitet. Mao, de kan mycket väl låta kass från start.
...
imac skrev:1. Går det se på diskanten vilken modell som sitter i?
2. Är det olika fabrikat eller olika versioner på diskanten?
3. Skumfronten måste väl dämpa diskanten iallafall!?
4. Finns det någon lista på serienummer vs modell/version på OA51?
Kör med piP dämpning bakom högtalarna när jag har testat, lite mer än öron mao.
Får bli en sväng till Thtn framöver när jag har flyttat färdigt..
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster