Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
FBK skrev:Nu jäklar finns ett fynd för den som är snabb....https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 159911.htm Carlsson OA-51 LE Varför har man inga pengar.....Men här kan någon göra et fynd NU
![]()
De är borta när som helst.....Maccis skrev:Finns kvar på blocket - kanske är fördröjning.....
FBK skrev:De är borta när som helst.....Maccis skrev:Finns kvar på blocket - kanske är fördröjning.....
Maccis skrev:Är från första omg. kloner - följ länk i annonsen.
Snickarbyggda.
Maccis skrev:Precis!
Sedan är (enl. Carlssonkult) LE versionen den"sämsta" efter mätning.
Bättre att bygga om filtret till .3 då de har samma element - om man inte vill uppgradera till LE2 eller N.
OscarE skrev:Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.
OscarE skrev:Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.
avr7000 skrev:OscarE skrev:Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.
Kul sammanträffande![]()
![]()
Jag sålde precis mina OA51.N (i klonlådor) till en Hifi-frände som också kör OA51.2 "med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till" och som tycker dessa är så trevliga att han inte ville bygga om dem till 51.N. Han ville ha ett par till för den operationen...
Stefan
FBK skrev:Såg nu att AVR700 redan lagt upp dem i en tråd.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 160298.htm
Carlssons OA52 och Ino OS52 basstöd Inget pris, utan högstbjudande blir det nog.
Chris71 skrev:Jag tänkte bekänna lite syndiga tankar och kanske finna vägen till räddning innan jag får brinna i skärselden för evigt.
I ivern av att ha hittar en trevlig liten integrerad förstärkare som jag hade ett hem för så stod det även ett par "trötta" men förmodligen ganska älskade OA-51:or.
Då detta var ett dödsbo och utrustningen hade införskaffats ny på inrådan av sonen för att mamma skulle kunna njuta sin klassiska musik ståndsmässig så har nog dessa högtalare levet ett ganska mysigt liv.
De är så vitt jag kan se helt orörda och inte ens hörnen har blivit misshandlade under livet, skumskydd uppruttnade och borta liksom baskanterna, men visuellt är den enda skadan som jag kan se några torrsprickor i den vita färgen antagligen pga av rörelse i materialet, de är kompletta med musöron och labproppen på högtalarkabeln.
Nu till dödssynden, jag fick dem till ett pris som säljaren själv fick bestämma och vi var båda överens, mitt egentliga intresse i dessa var att försöka lösa ett problem med underpresterade högtalare hemma i lägenheten, men slut destinationen är ju att i princip bara återanvända lådan och resten blir reservdelar för någon som vill original renovera.
Så innan jag gör något oförlåtligt, sitter det någon därute med en mer sentimental koppling till dessa eller intresset att de skall förbli vad de en gång var tänkt att vara så är jag inte omöjlig att tänka mig att släppa iväg dem eller byta mot en låda med mindre original historik kvar, jag är inte omöjlig för endera varianten, självklart vore ju ett byte roligare för med en låda tillgänglig så kommer jag nog snabbare i mål med mina idéer.
Mer bilder fixas under morgondagen, men det är riktigt välbevarade vitlackade varianter från någonstans i mitten av produktionen nr000645 i behov av omkantning och lite kärlek men allt finns där.
Chris71 skrev:Jag tänkte bekänna lite syndiga tankar och kanske finna vägen till räddning innan jag får brinna i skärselden för evigt.
I ivern av att ha hittar en trevlig liten integrerad förstärkare som jag hade ett hem för så stod det även ett par "trötta" men förmodligen ganska älskade OA-51:or.
Då detta var ett dödsbo och utrustningen hade införskaffats ny på inrådan av sonen för att mamma skulle kunna njuta sin klassiska musik ståndsmässig så har nog dessa högtalare levet ett ganska mysigt liv.
De är så vitt jag kan se helt orörda och inte ens hörnen har blivit misshandlade under livet, skumskydd uppruttnade och borta liksom baskanterna, men visuellt är den enda skadan som jag kan se några torrsprickor i den vita färgen antagligen pga av rörelse i materialet, de är kompletta med musöron och labproppen på högtalarkabeln.
Nu till dödssynden, jag fick dem till ett pris som säljaren själv fick bestämma och vi var båda överens, mitt egentliga intresse i dessa var att försöka lösa ett problem med underpresterade högtalare hemma i lägenheten, men slut destinationen är ju att i princip bara återanvända lådan och resten blir reservdelar för någon som vill original renovera.
Så innan jag gör något oförlåtligt, sitter det någon därute med en mer sentimental koppling till dessa eller intresset att de skall förbli vad de en gång var tänkt att vara så är jag inte omöjlig att tänka mig att släppa iväg dem eller byta mot en låda med mindre original historik kvar, jag är inte omöjlig för endera varianten, självklart vore ju ett byte roligare för med en låda tillgänglig så kommer jag nog snabbare i mål med mina idéer.
Mer bilder fixas under morgondagen, men det är riktigt välbevarade vitlackade varianter från någonstans i mitten av produktionen nr000645 i behov av omkantning och lite kärlek men allt finns där.
FBK skrev:Så här fina i vitt har jag inte sett förut.
Ja du får akta dig för det Kermit116 skrevChris71 skrev:FBK skrev:Så här fina i vitt har jag inte sett förut.
Nej dom har levt det där livet som egentligen bara finns i beg annonser: 1 tidigare ägare, äldre kvinna sen nya, aldrig flyttats utan stått på samma ställe i bokhyllan och endast spelat klassisk musik varsamt levererad av en yamaha CA-2010, inte ett enda hörn har fått en ding ens.
Chris71 skrev:FBK skrev:Så här fina i vitt har jag inte sett förut.
Nej dom har levt det där livet som egentligen bara finns i beg annonser: 1 tidigare ägare, äldre kvinna sen nya, aldrig flyttats utan stått på samma ställe i bokhyllan och endast spelat klassisk musik varsamt levererad av en yamaha CA-2010, inte ett enda hörn har fått en ding ens.
zten skrev:Chris71 skrev:FBK skrev:Så här fina i vitt har jag inte sett förut.
Det här är ett fantastiskt fint par, jag har faktiskt ett lika fint vitt par hemma utan en enda ding i hörnen, originalfärg, de flesta tror att de är ommålade. Jag har uppgraderat dem till högtalare av världsklass.
behåll dem och uppgradera!
hifikg skrev:FBK skrev:Såg nu att AVR700 redan lagt upp dem i en tråd.
Carlssons OA52 och Ino OS52 basstöd Inget pris, utan högstbjudande blir det nog.
Den annonsen är lite innehållsfattig, det framgår inte vilken färg det är t ex. Kan det vara vår Faktisian som nyss köpte basstöd som redan säljer? Så vanliga är väl inte Ino-basstöd av den sorten?
Hjalmar_Branting skrev:hifikg skrev:FBK skrev:Såg nu att AVR700 redan lagt upp dem i en tråd.
Den annonsen är lite innehållsfattig, det framgår inte vilken färg det är t ex. Kan det vara vår Faktisian som nyss köpte basstöd som redan säljer? Så vanliga är väl inte Ino-basstöd av den sorten?
Lugna o fina nu.
Det är de jag köpte,killen bodde i Östersund.
Hjalmar_Branting skrev:Lite nytt skrev jag,OS52 i september och nu är det ny månad och då landade OA50![]()
Nu är det nog färdighandlat på ett tag.
Behöver bli av med min Snell C som har visat sig vara trögsålda.
FBK skrev:Hjalmar_Branting skrev:Lite nytt skrev jag,OS52 i september och nu är det ny månad och då landade OA50![]()
Nu är det nog färdighandlat på ett tag.
Behöver bli av med min Snell C som har visat sig vara trögsålda.
Du skulle haft Snell Acoustics Type C/V med bytt diskant,(original var lite vass) det hade jag. Och jag ångar den försäljningen rejält då det var en mycket bra och prisvärd högtalare.
Sålde mina för 6000kr Dummaste jag gjort i mitt liv.Men hade jag haft kvar dem, så kanske jag inte åkt( in i?) Carlsson sekten...
![]()
Pettax skrev:Hallå,
jag har ett par vita OA-51 som har stått hur länge som helst och som jag tänker skulle kunna glädja någon annan bättre än mig. Det är uppgraderade men jag minns inte till vilken nivå. Första? Har inte spelats på kanske 20 år. Svarta frontarna till själva högtalarna och reflektorerna har gått upp i atomer. Är det någon som kan hjälpa till att uppskatta värdet samt tipsa om en lämplig köp-sälj sajt där värdet av dessa uppskattas? Kan återkomma med bilder om det hjälper.
/Pettax
Pettax skrev:Hallå,
jag har ett par vita OA-51 som har stått hur länge som helst och som jag tänker skulle kunna glädja någon annan bättre än mig. Det är uppgraderade men jag minns inte till vilken nivå. Första? Har inte spelats på kanske 20 år. Svarta frontarna till själva högtalarna och reflektorerna har gått upp i atomer. Är det någon som kan hjälpa till att uppskatta värdet samt tipsa om en lämplig köp-sälj sajt där värdet av dessa uppskattas? Kan återkomma med bilder om det hjälper.
/Pettax
Hjalmar_Branting skrev:...
STDI är den som jag vet har köpt och sålt flest Carlsson,han nog ge en bra uppskattning.
...
FBK skrev:OA12 går upp i pris. https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /107058941 2 vita OA 12 där det ena paret kostar 3500kr och andra för 5000kr paret och då är de original. Jag såg ett fixat par med Satori och Öhman diskanterna för 9000kr häromdagen. Det dyraste paret som jag sett.
Imperial-Blomman skrev:https://www.blocket.se/annons/stockholm/vita_sonab_od_11__carlssons_minsta_med_fullt_ljud_/110604633
Ett par OD-11 för 2600:-
hifikg skrev:Imperial-Blomman skrev:https://www.blocket.se/annons/stockholm/vita_sonab_od_11__carlssons_minsta_med_fullt_ljud_/110604633
Ett par OD-11 för 2600:-
Bra pris, gav 3500 för mina tror jag (förtränger snabbt vad jag betalar, he he)
oa51 skrev:Köpte direkt! Samtidigt har jag ett par i svart ask, kantbytta med originalkartongerpå väg i posten hem. Men de får jag låta gå vidare....
Imperial-Blomman skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/od_11_185438.htm
Ett par OD-11 m (som de ser ut å va) T22 å B65.
oa51 skrev:Köpte direkt! Samtidigt har jag ett par i svart ask, kantbytta med originalkartongerpå väg i posten hem. Men de får jag låta gå vidare....
Imperial-Blomman skrev:Vita OA-12 på Hifitorget för 2000:-
https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 188832.htm
Imperial-Blomman skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/carlsson_194459.htm
OA-52,3 för 5000:-
Ja antar att de e pris för paret.
De e bara bild på en högtalare.
Ted_B skrev:Jag försöker kommunicera fram dag och tid för att hämta dom...
Ted_B skrev:Dom står hemma hos mig nu i vardagsrummet. Ser ut som nya och spelar bra.
Ted_B skrev:Dom står hemma hos mig nu i vardagsrummet. Ser ut som nya och spelar bra.
avr7000 skrev:Ted_B skrev:Dom står hemma hos mig nu i vardagsrummet. Ser ut som nya och spelar bra.
Grattis!
- från sista året.... Du kan kolla med John om de kanske är något av det sista paren som gick ut.
Imperial-Blomman skrev:Grattis!
Ja de e nog årets bästa Carlsson fynd.
Ja gjorde nog förra årets Carlsson fynd m ett par OA-52 för 2600:-
Ett baselement saknades å den basen som satt hade ingen kant kvar.
Annars ok skick för åldern.
Nattlorden skrev:Vet inte om det varken räknas som fynd eller som Carlsson, men jag har precis skaffat mig ett par OA51LE2 från faktiskt/larsen-samarbetet. 9500kr kanske är generellt för mycket när det inte är originallåda, men för mig är det kanske mer värt att ha något från det "vi" gjort tillsammans under åren?
Hjalmar_Branting skrev:Nattlorden skrev:Vet inte om det varken räknas som fynd eller som Carlsson, men jag har precis skaffat mig ett par OA51LE2 från faktiskt/larsen-samarbetet. 9500kr kanske är generellt för mycket när det inte är originallåda, men för mig är det kanske mer värt att ha något från det "vi" gjort tillsammans under åren?
De från ReHiFi?
Nattlorden skrev:Vet inte om det varken räknas som fynd eller som Carlsson, men jag har precis skaffat mig ett par OA51LE2 från faktiskt/larsen-samarbetet. 9500kr kanske är generellt för mycket när det inte är originallåda, men för mig är det kanske mer värt att ha något från det "vi" gjort tillsammans under åren?
Nattlorden skrev:Hjalmar_Branting skrev:Nattlorden skrev:Vet inte om det varken räknas som fynd eller som Carlsson, men jag har precis skaffat mig ett par OA51LE2 från faktiskt/larsen-samarbetet. 9500kr kanske är generellt för mycket när det inte är originallåda, men för mig är det kanske mer värt att ha något från det "vi" gjort tillsammans under åren?
De från ReHiFi?
Stämmer. Dina?
Hjalmar_Branting skrev:Och där var de sålda!
Chris71 skrev:Hjalmar_Branting skrev:Och där var de sålda!
Vilken djäkla tur att de gick så fort när de var så nära och med det snygga jakaranda rot faneret oxå, ibland undrar hur det skulle vara om man inte hade brist på utrymme och totalt köpförbud innan flytten är avklarad.
Ryktet är att de kan ha sitt ursprung i stiftelsen samlingar och att självaste Gulbrandsen plockade upp en ordentlig faktura på en fullständig renovering för några år sedan innan de bytte ägare.
Med 99.9% så har de hamnat hos någon av Adde Lindéns kompisar,
juanth skrev:Chris71 skrev:Hjalmar_Branting skrev:Och där var de sålda!
Vilken djäkla tur att de gick så fort när de var så nära och med det snygga jakaranda rot faneret oxå, ibland undrar hur det skulle vara om man inte hade brist på utrymme och totalt köpförbud innan flytten är avklarad.
Ryktet är att de kan ha sitt ursprung i stiftelsen samlingar och att självaste Gulbrandsen plockade upp en ordentlig faktura på en fullständig renovering för några år sedan innan de bytte ägare.
Med 99.9% så har de hamnat hos någon av Adde Lindéns kompisar,
Så det är inte bakdelen på en Hyundai Santa Fee vi ser här då?
Imperial-Blomman skrev:Men där stativarna m Purifi 5,25" ser väldigt bekanta ut
Imperial-Blomman skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/sonab_oa_14_201069.htm
OA-14 för 3200:- m B65 basar.
Chris71 skrev:Imperial-Blomman skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/sonab_oa_14_201069.htm
De såg helt OK ut säger en säker källa som besökte Åke igår och snappade upp en extra B65 bas som kanske skall användas till något projekt i framtiden och så råkade det kanske vara så att även ett av Stigs gamla Nelson Pass A40 följde med i bara farten, men det är troligtvis bara hörsägen för personen i fråga har ju köpstopp på slutsteg.
Kermit116 skrev:Chris71 skrev:Imperial-Blomman skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/sonab_oa_14_201069.htm
De såg helt OK ut säger en säker källa som besökte Åke igår och snappade upp en extra B65 bas som kanske skall användas till något projekt i framtiden och så råkade det kanske vara så att även ett av Stigs gamla Nelson Pass A40 följde med i bara farten, men det är troligtvis bara hörsägen för personen i fråga har ju köpstopp på slutsteg.
Apropå Nimrell så har han gått ned någon el några tusenlappar på sina OA-6 Typ1 jmf m vad han hade dom ute för i höstas o i vintras, nu 12 000 kronor:
https://hifitorget.se/visa_annons.php/s ... 200879.htm
En av de Carlsson jag aldrig hört men påstås under vissa omständigheter vara magiska, finns dom som fått betala mer för sina vet jag.
jansch skrev:Det där är ju inte OA6 ("typ 1") i orginal!
Har aldrig sett den varianten förr. Prototyper....intressant.
Visserligen kan man nog tänka sig att det "öppna" gallret är en förbättring motsvarande vad som uppnåddes i modifikationen från OA5 till OA5 typII.
Kan tänka mej att hugade spekulanter på OA6 vill ha orginalutförande, precis som när man är spekulant på vad som helst. Vem är t.ex intresserad av en Volkwagen 1200 från 1957 med inredning och baklysen från en Volvo 244?
En prototyp kanske har sitt värde i sig, men det ser ju "fel" ut.
Fungerande och renoverade orginal OA6 är värda runt 20.000:-. Jag sålde ett par för 7-8 år sedan för 21.800:-
Imperial-Blomman skrev:https://www.blocket.se/annons/stockholm/carlsson_oa_6_typ_1/1206655407
De e väl ett bra pris om dom funkar som dom ska.
RogerGustavsson skrev:Den ena ser ju inget vidare ut och så ska det väl till en rejäl översyn inte minst på rörelektroniken?
Chris71 skrev:Fynd eller inte är väl upp till var och en, men snygga möbler till ett adekvat pris som inte blir vanligare att se, för de som är är bekant med herren så är det Jonas Fälth som säljer.
Baltatzar skrev:Jag som varit sugen på ett par 52:or ett tag tog tillfället i akt och åkte och kikade på de vita i annonsen ovan.
Tyvärr saknades bägge undre tygklädda "absorbenter" och lådorna var rätt trist ommållade för hand medels pensel med en del rinningar här och där![]()
Trist på så fina högtalare kan jag tycka.
Dock trevlig säljare så det var inte helt bortkastat även om det inte blev ett köp
Då skicket inte riktigt vad jag hade förväntat mig och jag inte har lust att kosta på den omlackering som krävs, med allt vad det innebär, letar jag vidare![]()
Är det någon här på forumet har ett par 52:or eller för den delen 51:or som den kan tänkas avyttra är det bara att höra av er.
Trevlig kväll!
distad skrev:Baltatzar skrev:Jag som varit sugen på ett par 52:or ett tag tog tillfället i akt och åkte och kikade på de vita i annonsen ovan.
Tyvärr saknades bägge undre tygklädda "absorbenter" och lådorna var rätt trist ommållade för hand medels pensel med en del rinningar här och där![]()
Dock trevlig säljare så det var inte helt bortkastat även om det inte blev ett köp
Då skicket inte riktigt vad jag hade förväntat mig och jag inte har lust att kosta på den omlackering som krävs, med allt vad det innebär, letar jag vidare![]()
Är det någon här på forumet har ett par 52:or eller för den delen 51:or som den kan tänkas avyttra är det bara att höra av er.
Trevlig kväll!
Menar du att tygklädda "hyllan"nedanför basen ?
Baltatzar skrev:distad skrev:Baltatzar skrev:Jag som varit sugen på ett par 52:or ett tag tog tillfället i akt och åkte och kikade på de vita i annonsen ovan.
Trevlig kväll!
Menar du att tygklädda "hyllan"nedanför basen ?
Ja, precis.
De var ersatta med något skum-plast-material som liknar gammaldags högtalarfronter.
distad skrev:Någon som är sugen på ett par https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 1207246188 OA52 för 15.000kr ?
Imperial-Blomman skrev:distad skrev:Någon som är sugen på ett par https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 1207246188 OA52 för 15.000kr ?
Detta inlägget passar bättre i ofynd tråden
distad skrev:Någon som är sugen på ett par https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 1207246188 OA52 för 15.000kr ?
Baltatzar skrev:distad skrev:Någon som är sugen på ett par https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 1207246188 OA52 för 15.000kr ?
Känns inte helt realistiskt prissatt
distad skrev:Baltatzar skrev:distad skrev:Någon som är sugen på ett par https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 1207246188 OA52 för 15.000kr ?
Den där stollen har jag mailat, fick inget svar....![]()
För övrigt ligger det ute 2 par OA50.2 ute på blocket för den som är sugen. Inga fynd då de vill ha 5kr och 6kr
hifikg skrev:distad skrev:Baltatzar skrev:
Den där stollen har jag mailat, fick inget svar....![]()
För övrigt ligger det ute 2 par OA50.2 ute på blocket för den som är sugen. Inga fynd då de vill ha 5kr och 6kr
Ja, mer än en tvåkrona kan de väl inte vara värda!? eh?
distad skrev:Jag vet vad jag skulle stoppa i dem, men det är en hemlighet.
Imperial-Blomman skrev:distad skrev:Jag vet vad jag skulle stoppa i dem, men det är en hemlighet.
Du ska stoppa i Purifi men vågar inte erkänna det![]()
![]()
arvidsson skrev:Skyldig.
distad skrev:https://www.blocket.se/annons/goteborg/sonab_oa_12/1208614921
Hjalmar_Branting skrev:distad skrev:https://www.blocket.se/annons/goteborg/sonab_oa_12/1208614921
Dyrt?
Nja,möjligen en hög prislapp, det kostar att göra allt det som är gjort med dem och om man värdesätter SSC så är det ganska rimlig prislapp för ett par färdigbyggda.
Själv har jag upptäckt att 2212 är lättsålda för hög prislapp om de har en bra historia och helt i originalskick utan några som helst modifieringar.
Chris71 skrev:Hjalmar_Branting skrev:distad skrev:https://www.blocket.se/annons/goteborg/sonab_oa_12/1208614921
Dyrt?
Nja,möjligen en hög prislapp, det kostar att göra allt det som är gjort med dem och om man värdesätter SSC så är det ganska rimlig prislapp för ett par färdigbyggda.
Själv har jag upptäckt att 2212 är lättsålda för hög prislapp om de har en bra historia och helt i originalskick utan några som helst modifieringar.
Då får man väl säga grattis, tror att 80-talet ändå låter lite bättre
distad skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/carlsson_oa_50_i_nyrestaurerat_absolut_toppskick_215234.htm Okej, de kostar 5400kr Men de snyggaste jag sett så de är nog värda slanten för den kräsne. Carlsson OA-50 i nyrestaurerat absolut toppskick
Men tänk på:
6,5 tums bas/mellanregisterelement är här utbytt
till ett Peerlesselement med evighetsbeständig
konkant av gummi
Akustiskt och frekvensgångmässigt fungerar
detta högtalarelement utmärkt som ersättare.
Ursprungligt 6,5 tums Peerlesselement, SC-165
version III har konkant av skumgummi som måste
kantas om vart 10:de år.
distad skrev:https://www.blocket.se/annons/goteborg/sonab_oa12_extra/1209676411 Sonab OA12 + en extra. Dvs. 3st OA12 1500kr
VintageHiFi skrev:distad skrev:https://www.blocket.se/annons/goteborg/sonab_oa12_extra/1209676411 Sonab OA12 + en extra. Dvs. 3st OA12 1500kr
Det där är väl inget fynd., den är ju trasig.![]()
![]()
VintageHiFi skrev:För den som vill ha en komplett anläggning.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... 1209725111
Kassettdäck: Sonab C500
Skivspelare: Sonab 85S
Förstärkare: Sonab R4000
Högtalare: Sonab OA14
Pris: 2500:-
Plats: Göteborg
VintageHiFi skrev:För den som vill ha en komplett anläggning.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... 1209725111
Kassettdäck: Sonab C500
Skivspelare: Sonab 85S
Förstärkare: Sonab R4000
Högtalare: Sonab OA14
Pris: 2500:-
Plats: Göteborg
Kermit116 skrev:VintageHiFi skrev:distad skrev:https://www.blocket.se/annons/goteborg/sonab_oa12_extra/1209676411 Sonab OA12 + en extra. Dvs. 3st OA12 1500kr
Det där är väl inget fynd., den är ju trasig.![]()
![]()
Jag är benägen att hålla med distad, hade jag bott i Gbg så hade jag nog huggit på dom.
VintageHiFi skrev:För den som är sugen på ett par via OA50
Plats: Nässjö
Pris:2800:-
https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... 1209804504
Morello skrev:Dom där är ju busenkelt att måla om med spruta.
distad skrev:Morello skrev:Dom där är ju busenkelt att måla om med spruta.
Det är det med allt kan man säga. Men det är inte så vanligt med så 2 olika nyanser av vitt på ett par original. Men det är ju billigt för ett par OA50 som vanligt då det är enkelt att få dem välljudande igen.
Kermit116 skrev:OA-50 (utom några riktigt tidiga TROR jag, STDI vet säkert) är precis som skrivs folierade. Den vita folien är känslig för solljus, nikotin etc etc. Vita med orginalvinylen kvar och som fortfarande är vita på riktigt är sällsynta numera och kan ge "premiumpriser".
Vet man inte hur man bleker vinylen (jag skulle göra ett försök) så skulle ju även kostnaden för en profesionel omlackning inrymmas i vad som, i vart fall här i 08:a är rimligt pris för ett par OA-50 i orginalskick.
Kermit116 skrev:OA-50 (utom några riktigt tidiga TROR jag, STDI vet säkert) är precis som skrivs folierade.
...
STDI skrev:Kermit116 skrev:OA-50 (utom några riktigt tidiga TROR jag, STDI vet säkert) är precis som skrivs folierade.
...
Så var det.
Conny skrev:STDI skrev:Kermit116 skrev:OA-50 (utom några riktigt tidiga TROR jag, STDI vet säkert) är precis som skrivs folierade.
...
Så var det.
Ok, själv har jag OA50.2, de är folierade.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster