RogerGustavsson skrev:Den ena ser ju inget vidare ut och så ska det väl till en rejäl översyn inte minst på rörelektroniken?
Jo.....
Det är många kondingar som måste bytas i signalkedjan och ofta två st i nätdelen, också åtminstone slutrören (EL86).
Dessutom ersätta både ingång (gammal DINkontakt) samtinte minst ersätta den gamla "brödrost kontakten" för nätanslutningen.
En hel del materialkostnad och inte minst arbetstid, en hel arbetsdag går åt för ett par.

De som söker .2 brukar vara mycket noggranna att allt är original och .3 till det priset med gammaldags högtalarfronter.......
 De som söker .2 brukar vara mycket noggranna att allt är original och .3 till det priset med gammaldags högtalarfronter.......  Det var synd på ett par i vitt, som i sig är betydligt mer trevliga än de där i den gulaktiga trä färgen som sålts några ex under vintern "billigt"  som i sig har varit riktiga fynd i min värld. Jag gillar ljudet ifrån .3
 Det var synd på ett par i vitt, som i sig är betydligt mer trevliga än de där i den gulaktiga trä färgen som sålts några ex under vintern "billigt"  som i sig har varit riktiga fynd i min värld. Jag gillar ljudet ifrån .3 

Och de går att få riktigt välljudande om man byter elementen. Jag vet vad jag skulle stoppa i dem, men det är en hemlighet.
  Och de går att få riktigt välljudande om man byter elementen. Jag vet vad jag skulle stoppa i dem, men det är en hemlighet. 
   De där tokerierna får ni hålla på med då mina öron är annorlunda än massan.
 De där tokerierna får ni hålla på med då mina öron är annorlunda än massan.