Är det ngn som kan dela med sig av intrycket?
Jag funderar på om jag är galen som alls funderar på detta.
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
pettex skrev:Jag ser det som två delar i mitt "problem" med diskanten. Dels låter den trött, inte så rent. Det är cymbaler och highhatar som inte låter som just de intrument de är. ...
pettex skrev:...Jag har väl börjat inse att oa-116 låter annolunda än åttiotalsserien.
Det är enligt mig en mer diffus (och mjukare) ljudbild. Det som vissa beskriver som något som kan liknas vid ett fasfel tycker jag mig blivit varse.
Till en början undrade jag om något var fel och kontrollerade polariteten mm. Men sen satte jag mig tillbaka och försökte njuta av underhållningen. Då hamnar jag plötsligt i musiken, den är runt mig.
...och det är naturligtvis underbart.
...
jansch skrev:Jag tycker man ska köra Monacor DT-28N i diskanten. Ett otroligt "rent" dome element utan några utmärkande egenheter eller markeringar i frekvensgången.
pettex skrev:....SilverFlute lockar lockar...
pettex skrev:...
Ni som nu har bytt till t22, gjorde ni ett helt nytt filter eller kompletterade ni det gamla?
pettex skrev:...
Förövrigt fick jag igår original mellanregistrer i mina 116. Helt klart ett lyft. Nu ångrar jag bara det andra rekommenderade bytet: B65 i basen.
SilverFlute lockar lockar...
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster