Tack för tipset!
Lackfirman ska titta närmare på om något behöver bättras på. Sen tänkte jag lägga lite extra bara för att vara på den säkra sidan beroende på hur dom ser ut när jag får hem dom.
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Imperial-Blomman skrev:Den där lilla sprickan i kantuphängningen kan man limma igen m ett tunnt lager vatten
baserat kontaktlim på var sida.
Men de här e e no nonsens bygge så då ere väl nytt element som gäller.
Ang graf pro's limning av br rör så har ja klagat på otillräcklig limning tidigare.
Ja vet int va han körde m för lim tidigare men de va inte rätt.
smorgar skrev:Har någon här tips på lämpliga skruvar till att montera Seas basen i botten i den nya baffeln så tar jag galderligen emot det!
smorgar skrev:Imperial-Blomman skrev:Den där lilla sprickan i kantuphängningen kan man limma igen m ett tunnt lager vatten
baserat kontaktlim på var sida.
Men de här e e no nonsens bygge så då ere väl nytt element som gäller.
Ang graf pro's limning av br rör så har ja klagat på otillräcklig limning tidigare.
Ja vet int va han körde m för lim tidigare men de va inte rätt.
Jag pratade precis med Stefan på Hifikit som sa att dom hade en enda bas kvar och att dom slutat tillverka denna bas. Tur i oturen för min del!
Jag beställde Casco Superfix som Hifikit har, hoppas att det limmet ska vara bra nog.
Jag har insett att skruvarna jag har inte är orginal. Jag ser märken i baffeln efter orginalskruvarna och jag misstänker väl att det är dessa andra skruvar som tidigare ägare bytt till som fullständigt har käkat upp plastgängorna. Stefan skulle göra ett försök i att ordna fram lite orginalskruvar... Tall order som man säger i staterna då det rör sig om 56 skruvar. Jag hoppas på det bästa
På tal om skruvar så hörde jag nyss av mig till Grafpro för att se om jag kunde få köpa lite skruv för att fästa basarna. De skruvar som tidigare ägare använt misstänker jag är för grova och för o-grova i gängorna vilket gör att bottenplattans förborrade hål kommer att ge upp direkt.
Har någon här tips på lämpliga skruvar till att montera Seas basen i botten i den nya baffeln så tar jag galderligen emot det!
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster