Vee-Eight skrev:petersteindl:
Det var precis som KK menade att få lite fart på speleverket.
Ja det skall bli en fantastisk dag då speleverket snurrar
Vee-Eight skrev:Skall man jämföra så har iaf John arbetat med Stig, vilket jag inte vet att ngn i SSC har gjort. Skit samma eg; Larsen och SSC har lika mkt existensberättigande under Illuminati som vad som helst annat som man anser har med ortoakustik att göra.
Hmmm, jag undrar om man inte kan tolka

det på 2 sätt.
Antingen,
1.) vilket jag inte vet att ngn i SSC har gjort = vilket jag vet att inte ngn i SSC har gjort.
eller,
2.) vilket jag inte vet att ngn i SSC har gjort = vilket jag inte känner till om ngn i SSC har gjort.
Hur som helst så tycker jag nog att man kan säga att nuvarande kassör för SSC Ingemar Ohlsson har arbetat med Stig. Han var ju lärjunge hos Stig d v s Stigs assistent vid institutionen för Elektroakustik och han utförde alla Stigs mätningar åt Stig då mätlabbet fanns på KTH. Dessutom byggde Ingemar Ohlsson ihop en hel del Kolboxar och jag har en känsla av att det var även en hel del OA-6 med rörsteg. Så Ingemar Ohlsson anser i alla fall jag har jobbat med Stig och detta var under 60-talet.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.