roggaro skrev:men Gud i Himlen! han va ju behjälplig när naqref hade satt ihop en Pip killer.. minns ni ingenting?
Nä, jag e faktiskt nybörjare på Faktiskt, faktiskt!
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
schmutziger skrev:Känns som om de lagt krutet på beskivningar på annat märke än Larsen iaf
Kalejdokom skrev:Dom har troligen inga hemma för demo.
Kalejdokom skrev:Kalejdokom skrev:Dom har troligen inga hemma för demo.
Jag grundade det på uppgiften om lagersaldo; "kontakta oss för leveranstid", vilket brukar betyda att det inte är en frekvent produkt.
RogerGustavsson skrev:Framförallt ska man väl ha rätt avstånd till dem?
PappaBas skrev:Jag tycker fler högtalare skulle ha möjlighet att göra lite enklare tonkurvejusteringar. OA-12 varianten med byglar är kanske inte så dum?
RogerGustavsson skrev:PappaBas skrev:Jag tycker fler högtalare skulle ha möjlighet att göra lite enklare tonkurvejusteringar. OA-12 varianten med byglar är kanske inte så dum?
Tror det är bättre att förlägga sådana kontroller till linjenivå, alltså i försteget. På högtalarnivå kan det förämra verkningsgraden och försvåra drivningen.
schmutziger skrev:RogerGustavsson skrev:PappaBas skrev:Jag tycker fler högtalare skulle ha möjlighet att göra lite enklare tonkurvejusteringar. OA-12 varianten med byglar är kanske inte så dum?
Tror det är bättre att förlägga sådana kontroller till linjenivå, alltså i försteget. På högtalarnivå kan det förämra verkningsgraden och försvåra drivningen.
fast med byglar så kan man införa inte bara dämpning utan induktanser o kapacitanser med...
samt att det kan förbättra återgivningen utan att försvåra drivningen.
farbman skrev:En sak som jag reflekterade över förresten.
Högtalaren skall stå dikt an mot vägg, men varför sitter då kontakterna på baksidan?? Kommer ju alltid att bli en glipa där.
roggaro skrev:jaha ja, så min teori är helt upp mot väggarna då. but not?
Vee-Eight skrev:Ngn centimeter eller ett par spelar ingen större roll. Eg bara OA51 som KAN vara dikt an väggen.
FYI; ykfdf är en spambot.
schmutziger skrev:för nära hörn ger vad jag har märkt överdriven diskant som kan bli jobbigt att lyssna på om man inte dämpar yttersidan av högtalarren s.a."
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster