roggaro skrev:men Gud i Himlen! han va ju behjälplig när naqref hade satt ihop en Pip killer.. minns ni ingenting?
Nä, jag e faktiskt nybörjare på Faktiskt, faktiskt!
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
schmutziger skrev:Känns som om de lagt krutet på beskivningar på annat märke än Larsen iaf
Kalejdokom skrev:Dom har troligen inga hemma för demo.
Kalejdokom skrev:Kalejdokom skrev:Dom har troligen inga hemma för demo.
Jag grundade det på uppgiften om lagersaldo; "kontakta oss för leveranstid", vilket brukar betyda att det inte är en frekvent produkt.
RogerGustavsson skrev:Framförallt ska man väl ha rätt avstånd till dem?
PappaBas skrev:Jag tycker fler högtalare skulle ha möjlighet att göra lite enklare tonkurvejusteringar. OA-12 varianten med byglar är kanske inte så dum?
RogerGustavsson skrev:PappaBas skrev:Jag tycker fler högtalare skulle ha möjlighet att göra lite enklare tonkurvejusteringar. OA-12 varianten med byglar är kanske inte så dum?
Tror det är bättre att förlägga sådana kontroller till linjenivå, alltså i försteget. På högtalarnivå kan det förämra verkningsgraden och försvåra drivningen.
schmutziger skrev:RogerGustavsson skrev:PappaBas skrev:Jag tycker fler högtalare skulle ha möjlighet att göra lite enklare tonkurvejusteringar. OA-12 varianten med byglar är kanske inte så dum?
Tror det är bättre att förlägga sådana kontroller till linjenivå, alltså i försteget. På högtalarnivå kan det förämra verkningsgraden och försvåra drivningen.
fast med byglar så kan man införa inte bara dämpning utan induktanser o kapacitanser med...
samt att det kan förbättra återgivningen utan att försvåra drivningen.
farbman skrev:En sak som jag reflekterade över förresten.
Högtalaren skall stå dikt an mot vägg, men varför sitter då kontakterna på baksidan?? Kommer ju alltid att bli en glipa där.
roggaro skrev:jaha ja, så min teori är helt upp mot väggarna då. but not?
Vee-Eight skrev:Ngn centimeter eller ett par spelar ingen större roll. Eg bara OA51 som KAN vara dikt an väggen.
FYI; ykfdf är en spambot.
schmutziger skrev:för nära hörn ger vad jag har märkt överdriven diskant som kan bli jobbigt att lyssna på om man inte dämpar yttersidan av högtalarren s.a."
Återgå till Carlsson Illuminati