Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Svante skrev:Varför förutsätter du att det finns sådanaMagnusÖstberg skrev:Vilka andra av de som ger LTS rabatt får fyrfärgsannonser gratis i tidningen med sådan text?
Någon som vet? Det finns ju de som givit föreningen rabatt i många herrans år. Är de helt puckade som tackat nej till helsidesannonser?![]()
Svante skrev:Ha! Härmed proklamerar jag den alternativa föreningen LTSS-r. Släng er i väggen!
Svante skrev:Rabatten gäller större delen av hifikits sortiment. Givetvis kan inte LTS rekommendera hela hifikits sortiment. Utöver att det är bra för medlemmarna (inte bara de som bygger MMX) så ger det antagligen ett medlemstillskott; man löser medlemskap för att få rabatten.
PappaBas skrev:Anledningen att det diskuteras MMX i denna tråd är kanske för att den i sammanhanget implicerar att LTS kanske har en del att jobba på med sitt oberoende när man testar och skriver om saker?
LTS trycker alltså gratis annonser för produkter som personer i styrelsen direkt tjänar pengar på alltså?![]()
I detta fall så ger LTS alltså SSC gratis reklam (jag kallar den gratis, den där "rabatten" är väl inte vidare bra betalning).
Hur vet jag att annonser i tidningen inte är för övriga styrelsemedlemmars företag?
Är det där helt förenligt med normala föreningstadgar?
Sluta dumma er nu Svante och DQ-20. Ni förstår nog med att detta inte ser jättesnyggt ut....
PappaBas skrev:Sluta dumma er nu Svante och DQ-20. Ni förstår nog med att detta inte ser jättesnyggt ut...
PappaBas skrev:LTS trycker alltså gratis annonser för produkter som personer i styrelsen direkt tjänar pengar på alltså?![]()
paa skrev:PappaBas skrev:LTS trycker alltså gratis annonser för produkter som personer i styrelsen direkt tjänar pengar på alltså?![]()
Hur var det nu, vilka sitter egentligen i styrelsen numera?
paa skrev:PappaBas skrev:LTS trycker alltså gratis annonser för produkter som personer i styrelsen direkt tjänar pengar på alltså?![]()
Hur var det nu, vilka sitter egentligen i styrelsen numera?
DQ-20 skrev:PappaBas skrev:Sluta dumma er nu Svante och DQ-20. Ni förstår nog med att detta inte ser jättesnyggt ut...
Ja, efter det argumentet inser jag hur fel jag haft. Förlåt mig.
/DQ-20
MagnusÖstberg skrev:Skulle inte förändra något.
Men jag är tveksam till att det stämmer. Det har inte varit så förut.
Svante skrev:Haha, Nq har blivit superjävig! Humor!
Svante skrev:Varför förutsätter du att det finns sådana?MagnusÖstberg skrev:Vilka andra av de som ger LTS rabatt får fyrfärgsannonser gratis i tidningen med sådan text?
Någon som vet? Det finns ju de som givit föreningen rabatt i många herrans år. Är de helt puckade som tackat nej till helsidesannonser?![]()
Naqref skrev:Jag håller med dig i din tidigare frågeställning om varför de som lämnar generell rabatt till LTS-medlemmar inte får samma förmånliga reklam?
Och hur många barn fick dom tillsammans då?Naqref skrev:Svante skrev:Haha, Nq har blivit superjävig! Humor!
Klart jag är jävig. Det började med Adam och Lilith och sedan är vi släkt med alla oss andra. Och blod är ju tyngre än vatten sägs det väl?
paa skrev:Och hur många barn fick dom tillsammans då?Naqref skrev:Svante skrev:Haha, Nq har blivit superjävig! Humor!
Klart jag är jävig. Det började med Adam och Lilith och sedan är vi släkt med alla oss andra. Och blod är ju tyngre än vatten sägs det väl?
Alexi skrev:Märkligt att icke medlemmar har så mycket åsikter om vad en sluten förening gör. Är man medlem föreslår jag att man vänder sig till styrelsen eller tar upp frågan på nästa årsmöte. Så sköts föreningsverksamhet. Att sitta här på faktiskt och ha åsikter om LTS interna ekonomi och dess reklamavtal är bara löjligt tycker jag. Speciellt med dessa helt otroliga konspirationsteorier vi nu kommit in på.
conan skrev:Men nu tycker jag man bör stanna upp och fråga sig vad som är LTS mål och syfte egentligen?
Ska man vara ett oberoende och opartiskt testinstitut som ska vara "oantastliga" ur alla aspekter - ett slags Statens Provningsanstalt vad gäller ljudprylar. Vill man det så är det ju bara att lägga ner i princip alla tester av svensk hifi, allt från Hifi-klubben är också säkrast också lämna därhän (har sett styrelsemedlemmar gå in i affären minst en gång...) samt skrota all egen aktivitet vad gäller audiokonstruktion, gruppköp & liknannde (fy för bövelen om HiFi-Kit skulle tjäna ett par spänn på LTS-högtalarna, nä på HiFi Consult ska man handla ).
Eller ska man främst vara en förening med syfte att befrämja medmellarnas intresse för ljudåtergivning?
Vad f*n spelar det för roll egentligen om någon gapar "jäv "som i fallet med Ear One!? Det är ju oavsett en aldeles utmärkt hörlursförstärkare som dessutom erbjöds som gruppköp i en LTS-version. Vilka hade blivit lyckligare här i livet om man aldrig testat eller yppat ett knyst om Ear One? De som har köpt förstärkaren (i samband med gruppköpet eller senare) och haft testen i MoLt som hjälp, eller de som av någon anledning vill missunna den tidigare gruppen medlemmar?
Tycker man i styrelsen ska ta sig en allvarlig funderare på för vilka LTS verkar och om det egentligen spelar någon roll för föreningens syfte om nån inte är nöjd med trovärdigheten inom LTS. Jag som medlem vill i vart fall gärna även i fortsättningen se tester och aktivitet med bra svensk hifi, även om det skulle visa sig att nån i LTS ledning har nåt med företaget i fråga att göra. Personligen har jag mer förtroende för LTS tekniska sektion än att jag skulle gapa "jäv" utan förbannat torrt på fötterna. Jag tycker det vore tråkigt om man fokuserade in absurdum på opartiskhet till den grad att bra, svensk, prisvärd hifi vart helt förbisedd.
Alla som inte gillar det läget kan väl packa & dra...
jonasp skrev:Min uppfattning i frågan är att LTS ska strunta i vad gemene man (gemene man betyder i detta fall att man inte är medlem i föreningen) tror eller tycker.
Visst är det viktigt att tester med mera sker med god etik och utan jäv, men man måste komma ihåg att testerna riktar sig till medlemmarna, inte till någon annan.
Detsamma gäller högtalarna. Det verkar vara lätt att missförstå vem som har gjort dem, vem som säljer dem med mera. Men spelar det någon som helst roll? De är gjorda av LTS medlemmar, för LTS medlemmar.
Vad pöbeln tror eller tycker mår LTS bästa av att strunta i.
Alexi skrev:Märkligt att icke medlemmar har så mycket åsikter om vad en sluten förening gör. Är man medlem föreslår jag att man vänder sig till styrelsen eller tar upp frågan på nästa årsmöte. Så sköts föreningsverksamhet. Att sitta här på faktiskt och ha åsikter om LTS interna ekonomi och dess reklamavtal är bara löjligt tycker jag. Speciellt med dessa helt otroliga konspirationsteorier vi nu kommit in på.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: smorgar och 4 gäster