Kermit116 skrev:En from förhoppning kan ju vara att rekryteringen av Juanth mfl till Stiftelsens styrelse gör Stiftelsen och dess arbete mer relevant för alla som är intresserade av utvecklingen av Stig Carlssons idéer.
Åh, så bra.... den detaljen har jag missat!
Kermit116 skrev:Skulle där finnas ett stort värde i varumärket, och som därmed skulle kunna riskera försämras, så skulle där idag med all sannolikhet också ha funnits en finansiellt, och i andra avseenden, framgångsrik och välmående tillverkare av högtalare som bär varumärket. Tyvärr är så inte fallet.
För att hålla intresset uppe för högtalare som bär spår av Carlsson så menar jag att det ända sedan Anders Ericssons död (Anders bodde väl på Skånes östkust?) gjorts mer på västkusten än på ostkusten (om vi då undantar Hifikits berömvärda arbete med att förse oss alla glada carlssoniter med element o komponenter). Detta är något som jag tycker att den förnyade styrelsen för Stiftelsen borde ta till sig.
Hjälp med sponsring/organisation av gruppköp på nytillverkade lådor tycker jag vore en god idé.... Ja, det konkurrerar med vad de tagit fram själva, men var ger mest Carlsson Legacy för framtiden?
Jag har ju självklart nämnt mitt ombygge på jobb och alla där kände inte till Carlsson alls.... en enda person som blir nyfiken nog att göra något av det är ju en totalvinst.
Sen hade det ju funnits PR-vinster att göra..... tänk om man kunnat få OA51.N eller OA51.PB eller liknande testad i H&M ? Så en ny generation hade blivit uppmärksammade på att sådana saker finns? Hade ju gått att få in en historikspalt om vad Carlsson och OA är i samband med det....
Skånska östkusten är ungefär lika mitt i Sverige som Skillingaryd.

Ostkusten börjar efter Blekinge!

It's all fun and games until Darth Vader comes.