Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Du är helt säker på att det inte tillverkas några element, av någon tillverkare som är applicerbara?shifts skrev:Jag tycker det är kul att någon tar sig för att konstruera element som saknas, om det är vad som behövs. Riktigt roligt!
MagnusÖstberg skrev:Jag tycker det är trist att det inte kan användas standardelement i högre utsträckning..
MagnusÖstberg skrev:Du är helt säker på att det inte tillverkas några element, av någon tillverkare som är applicerbara?shifts skrev:Jag tycker det är kul att någon tar sig för att konstruera element som saknas, om det är vad som behövs. Riktigt roligt!
Ja, att standarden är tillräcklig får man ju hoppas, elementen i sig verkar allt dugligaphon skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag tycker det är trist att det inte kan användas standardelement i högre utsträckning..
Jag tycker det är rätt bra standard på dom element som används. Håller faktiskt på och pillar ihop en MMX-topp. Ja, eller två snarare ...
Nej, det var tydligt detshifts skrev:Inte jag uppenbarligen.
Johan_Lindroos skrev:Magnus, jag tycker ditt inlägg innehåller för många lösa antaganden för att verka trovärdigt.
+1avr7000 skrev:-däremot är det ju jättebra med detta projekt nu när elementen redan finns då detta förhoppningsvis gör att det säljs fler element av dessa vilket ju gör att elementets möjligheter till lite långsiktig överlevnad förstärks.
Stefan
Magnus skrev:Jag tycker det är trist att det inte kan användas standardelement i högre utsträckning..
joseph skrev:Jag skulle bli glad om någon moderator tog sig tid att sortera ur de inlägg som följde på:Magnus skrev:Jag tycker det är trist att det inte kan användas standardelement i högre utsträckning..
...som startade en diskussion som inte hade något med byggprojektet oa5mmx i sig att göra, eller med något i tråden över huvud taget. OA5mmx använder inte standardelement, om ni vill diskutera detta eller SSC:s långsiktiga strategier eller vad det nu är, får ni hellre göra det i separat tråd. Jag tror dock inget nytt kommer komma fram i den, varken vems fel ditten/datten var, eller några nya högtalare.
Ragnwald skrev:Men använde Sonab verkligen standardelement, hade inte Stig ett finger med i elementens framtagning?
Vad krävs av ett uppåtriktat element, annat än vilket bredbandsdito som helst kan prestera?
joseph skrev:Jag skulle bli glad om någon moderator tog sig tid att sortera ur de inlägg som följde på:
OA5mmx använder inte standardelement, om ni vill diskutera detta eller SSC:s långsiktiga strategier eller vad det nu är, får ni hellre göra det i separat tråd. Jag tror dock inget nytt kommer komma fram i den, varken vems fel ditten/datten var, eller några nya högtalare.
Johan_H skrev:Alla verkar överens om att MMX är ett kul projekt, att skaka nytt liv i en "enkel" konstruktion som är ett halvsekel gammal.
shifts skrev:...Men när det kommer saker från SSC:s håll blir delar av Carlsson-fansen på Faktiskt väldigt tysta. Det är ju ofta ett ivrigt påhejande när folk jobbar fram nya lösningar kring Carlssonkonstruktioner.
Återgå till Carlsson Illuminati