Moderator: Redaktörer
palton skrev:Har en pioneer sx 737 som låter helt underbart. Någon som vet var man kan få tag i lampor till skalbelysningen? Vilken spänning det är? (har inte orkat mäta)
Kranzberg skrev:palton skrev:Har en pioneer sx 737 som låter helt underbart. Någon som vet var man kan få tag i lampor till skalbelysningen? Vilken spänning det är? (har inte orkat mäta)
Var det inte som hade en SA 9900 som inte var riktigt frisk i försteget? Hur gick det med den?
palton skrev:Jo, de var jagHar inte lagt så mycket energi på den på sista tiden. Men tankarna lutar nu mer åt att det är något galet i strömförsörjningen.
Lust skrev:Från topp till botten:
Technics SL-10
Technics ST-9600
Technics SU-9070
Technics SH-9010
Technics SH-9020
Technics SE-9060
Technics SE-9060
Lust skrev:Technics ST-9600
Nagrania skrev:Jag tittade in hos dig perstromgren. Vilka gamla grejer å skivorna sen då!Jag såg också att du har en Malmsten stol och bas soffa från Konsum.
Nagrania skrev:JStolen är väl den som man sitter bra i, men soffan. Vi skulle vilja bli av med soffan, men den är i alldeles för bra att kasta. Man borde egentligen bara ha möbler från IKEA som man kan kasta när man tröttnat. Fina STAX lurar du har, sådana har jag med.
Det är intressant att jämföra Koss Tech2 med Stax Lambda måste jag säga...
matereo skrev:Här var ju en inte allt för ofta skådad vintage anläggning från Philips...
http://www.blocket.se/vi/11601646.htm?ca=18_s
Aktiva högtalare och kul design på recievern!
[/b]
RJohan skrev:Philips hade t.o.m. en 4 kanals kompaktanläggning med MFB-högtalare runt om. Vill minnas att den kostade 9000:- runt 1975, det blir en slant i dagens penningvärde!
JohanR
-micke- skrev:Hoppas min anläggning platsar i vintagedelen.
Har följande B&O stereo:
Beomaster 7000
Beogram 7000
Beogram CD 7000
Beocord 7000
detta styrs av en Beolink 7000 eller Beolink 1000.
Till detta har jag ett par Yamaha NS-1000, dock ej Monitor.
Bifogar några bilder.
Notera den tidstypiska stereobänken från B&O.
Helsvart är inte så vanligt på dessa apparater.
Kiruna-Lasse skrev:Jag har två vintage-anläggningar som jag är ganskanöjd med:
Marantz 2600
OA2212
och
Pioneer SX1980
Pioneer HPM 150
Jonas Sall skrev:Min vintagerig: Luxman M/C-02 och JBL L-150 millenium, låter fantastiskt!
Renobo skrev:Kiruna-Lasse skrev:Jag har två vintage-anläggningar som jag är ganskanöjd med:
Marantz 2600
OA2212
och
Pioneer SX1980
Pioneer HPM 150
Tärve Kiruna Lasse!
Välkomen ombord! Fina prylar du listar. Vilken av anläggningarna föredrar du?
/Krister
2-ch skrev:Tråden har nu fyllt 10-år.
Det här är min vintageanläggning i vardagsrummet.
Sansui AU-9900 som försteg
Slutsteg Yamaha MX-1000
Tuner Sansui TU-9900
Högtalare Rauna Ymer
Sub Audio-Pro B4-200
Men signalen kommer mestadels från ett ljudkort i datorn
AlNiCo skrev:Varför använder du en AU-9900 som försteg? Brus brus brus!Stackars MX-1000. Det skulle bli en stor uppgradering om du körde signalen rakt in i den.
Cicaro skrev:Varför kör du inte Sansuins slutsteg också?Det är ett bra steg!
F.ö. har du en tuner som jag letat efter bra länge men aldrig hittat till ett pris som jag är villig att betalaLåter den lika bra som den ser ut?
petersteindl skrev:+1
Vilket jättefint rum![]()
Åsså Lionel.
Med vänlig hälsning
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster