Var tvungen att lyfta denna tråd efter helgens secondhandrunda. Köpte nämligen ett par högtalare att ha till min lilla sk. "hemmabio". Letade efter små lådor gärna i jakaranda. Hittade dessa, stor skillnad i klarhet på ljud mot skräpet som följde med paketet! Kom och tänka på vart jag sett liknande förut....
Trådskaparens verkar vara mer i Teak-liknande träslag? Men tycker detta är det närmaste hittils

Seas 17tv-w står det på bas/mellanregistret, har inte lyft på diskanten. Höjden på lådan är det som inte stämmer exakt, mäter 47cm istället för 47,5cm, annars är det samma mått och fronttyg. Lapp satt det en kryptisk på baksidan

: Diskanten ser inte exakt likadan ut dock.
EDIT, kuriosa: kopierade ett inlägg från en tråd här:
Nagrania
-
InläggSkrivet: tor sep 15, 2005 6:02 am Ämne: Citera
Vi hade också en Orion golvradio med skivväxlare ovanpå. Farsan köpte den under kriget och jag tyckte då att den var jättestor och jag trodde att det satt en gubbe innanför tyget och pratade. När mamma vid ett tillfälle var ute och handlade gick jag fram till högtalaren och skrek åt gubben i radion "håll käften". Den här radion köpte pappa hos Broddman på Storgatan i Stockholm där Georg Broddman hade en radio och fotobutik. I början av 60-talet brukade jag köpa skivor hos honom och då såg jag att han hade Lp-skivor på 16 2/3 varv.... men det var ju bara gammal jazz från 20-talet så det gick bort för min del. När Broddmans öppnade sin butik under konserthuset, det var under Radio Nord tiden då hade man ett band som gick hela dagarna med Russ Conway på spikpiano. Det var vedervärdigt men bandspelaren var lite intressant för det var en Tolnai som var en bandare med 8-kanaler mono på 1":s band.
tråden:http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7727&highlight=broddman