Moderator: Redaktörer
Kjell_Kranzberg skrev:Jag lade ut bilder på högtalaren på vintageavdelningen på www.hifisentralen.no
En av medlemmarna där menar att det är norska Wellexhögtalare.
Jag har bett om bilder på hans högtalare.
Synes det lingner mistenkelig på Wellex. Jeg har diverse utgaver av disse.Elementene stemmer også. Wellex hadde fronter både med og uten alu-list rundt stofframma. Mvh.Erlend.
Daniel_A skrev:Jag har nu lyckats få min far att leta fram kvittot på högtalarna.
Daniel_A skrev:Kjell_Kranzberg skrev:En tanke: Kan det vara så att dina högtalare fått diskanterna utbytta?
Jag tror inte det; de lämnade aldrig föräldrahemmet och jag var den förste som tog loss fronttygen (som satt fastspikade med någon sorts möbelspik).
staffanw skrev:om man tittar på bilden så ser det ut som om det suttit en rund diskant där förut med tanke på den ljusare färgen under det kvadratiska metallbläcket.
Daniel_A skrev:staffanw skrev:om man tittar på bilden så ser det ut som om det suttit en rund diskant där förut med tanke på den ljusare färgen under det kvadratiska metallbläcket.
Den ljusare färgen beror inte på att det suttit något runt där (även om det kan se så ut på mina suddiga mobilkamerabilder) utan är en skumgummitätning som kikar fram.
Däremot är det ju inte otroligt att dessa högtalare ändrades under produktionens gång.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster