Moderator: Redaktörer

thombjon skrev:Det är väl den som var på Tradera? Tänkte faktiskt också lägga ett bud på den men jag har redan en Nad 300 som är ungefär samma maskin men med radio.
Är den helt död? inga lampor tänds?
Jag har för mig att det stod att det saknades säkringar?
Om det inte är något sånt enkelt som att säkringar är trasiga är det inte lätt utan ett kopplingschema. Det brukar finnas på nättet att köpa för ca en hundring i PDF format, det är värt pengarna om du inte har turen att hitta en gratis förstås.
På 300:an finns det utgång för förförstärkaren och ingång för effekt steget. Finns det på den också så kan du ju prova att koppla in andra komponenter där och se vilken del som inte fungerar.
Thomas
thombjon skrev:Hur gick det med denna? Fick du något liv i den?
Thomas
Mylingen79 skrev:Hej.
Gammal tråd men provar ändå
Fick TS tag på något elschema eller service manual till denna NAD model 200?
Precis köpt en sådan som jag tänkte göra en recap på. Så vore bra att få fatt på något att gå efter.
AlNiCo skrev:Mylingen79 skrev:Hej.
Gammal tråd men provar ändå
Fick TS tag på något elschema eller service manual till denna NAD model 200?
Precis köpt en sådan som jag tänkte göra en recap på. Så vore bra att få fatt på något att gå efter.
Man bör inte göra sånt efter servicemanualer utan från hur det ser ut där inne. Öppna upp, ta en titt, och byt ut det du vill byta. Sätt i motsvarande grejer på samma sätt som de satt från början.![]()
I fall din också är trasig så kommer det inte att hjälpa att byta ut alla elektrolytkondensatorer.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 18 gäster