Det saknades en säkring på ena kanalen. Jag satte dit en =
Nåväl, jag har inte lyssnat så mkt. Det kommer ljud, antar att den inte är helt som den skall vara, kopplade den som snabbast till 8071:orna, kan inte larma på för mkt där för kanterna är inte friska.
När jag kopplade in så stod Sophie Zelmani på och det lät väldigt mörkt,dovt och tungt, fick sätta bas på nästan max minus och höja diskant för att få det ok. Testade lite annan musik och det lät bättre(kunde ställa tillbaka reglagen hyffsat), om detta beror på förstärkaren eller 8071:orna vet jag inte, har inte testat 8071 så mkt med annan förstärkare som de står nu(när bakvägg). Skall se om jag kan testa mer sedan på ett par andra burkar.
Förresten, denna har det karektaristiska "ploppet" när man slår på den. Även om man drar ut nätsladden och slår på så kan man höra ett litet "plopp". Någon konding som är slut?
Sedan verkar det någon vajsing med mono/stereo knappen, den vill inte fastna i sitt läge om man trycker in den, undrar om det är stereo utdragen och mono intryckt eller tvärtom?
Lampan till På/av eller som skriver på tyska: netz var borta, har inget schema, vad volt/amp på denna lampa?
Hur är det på din Rolf?
Bygget känns gediget i övrigt, kompakt och rejäla flänsar. Sen är den ju så snygg!