Moderator: Redaktörer

rainman skrev:Det roliga med skivspelaren i denna kompaktstereo var att den var automagisk och den elstyrda armen gick runt skivan och spelade sida två utan att man behövde vända. Riktigt smidigt!
MiaM skrev:
Sharp?
En bekant hade nåt sånt. Det tråkiga med den var att den verkligen slängde ned pickupen mot skivan med en rejäl duns, vilket gjorde att varje skiva som spelats ett antal gånger fick knastrigt ljud i början (där pickupen plogat mot vinylen). För att användaren inte skulle märka detta så tydligt så stängde elektroniken av ljudet då pickupen slängdes ned mot skivan.
Det var nog rätt bra att Sonab-kopiorna finns kvar och stereon inte finns kvar...
mangrove skrev:Om jag inte minns fel så hade de där Sharp-apparaterna kristallpickup, så det var väl inte hifi direkt. Men det är riktigt ballt med udda vinyllösningar, jag är personligen mycket förjust i Mitsubishi. Jag såg en gång en skivspelare som satt UNDERST i anläggningen, alltså i en motoriserad utskjutbar lådda. Kan det ha varit en Sansui? Nån som vet?
phloam skrev:Vet vad du menar!!men kan inte komma ihåg märke... chansa och kolla här? (broschyrer) http://wegavision.pytalhost.com/ *funderar*
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster