Om trådarna faktiskt är glapp i sig (inte helt ovanligt på ett fåtal element) och man är en äkta prylsamlare så kan man ta trådarna från något bränt/skuret/mosat element som man inte haft hjärta att slänga.Cicaro skrev:Glapp i trådarna mellan kon och lödterminal kan vara så enkelt som en lödning som behöver värmas på och göras om.
De påminner om HF-26...Perfector skrev:Är det en piezo?
Ser inte så ut, mera som en foster av tidig modell med magnet.
Vad jag minns så - med mina då klart sämre tränade öron - så lät de inte så fasligt illa.Perfector skrev:Foster gjorde såna och dom lät inte vackert
Jag skulle definitivt inte tro att det är någon audiofilklass på dessa högtalare, varken diskanterna, basarna eller kombinationen inkl låda o.s.v., men nog matchar de rätt mycket av elektroniken som dyker upp i denna forumdel. Det duger trots allt rätt bra med ett par acceptabla högtalare utan audiofilklass för att få ett rejält lyft jämfört med en enkel radio i köket, sovrummet, garaget eller liknande.
Med tanke på hur slitna dessa är så kan de kanske få sitta permanent under enklare väderskydd på t.ex. nån uteplats om det finns sånt behov.